UiO - Senter for utvikling og miljø

Hvem kontrollerer vårt globale matsystem?

Alle vet hvor viktig mat er, allikevel har vi overlatt store deler av det offentlige ansvaret for det globale matsystemet til selskaper og finansmarked. Kan man innenfor de rammene sikre en rettferdig og bærekraftig tilgang til mat for verdens befolkning?

Jennifer Clapp er professor og forskningsleder innen global matsikkerhet og bærekraft ved Universitet i Waterloo i Canada. Nora McKeon er tidligere direktør for sivilsamfunnsengasjement i FAO (FN), og er nå aktiv innen undervisning, forskning, om matsikkerhet, globalt styresett og sosiale bevegelser.

De vil komme til Oslo 16. august 2016

Ønsker du et intervju?

Ta kontakt med Hilde Holsten/ hilde.holsten@sum.uio.no/ 95 27 27 51

Om UiO - Senter for utvikling og miljø

UiO - Senter for utvikling og miljø
Sandakerveien 130

22 85 89 00http://www.sum.uio.no

Senter for utvikling og miljø, Universitetet i Oslo

Hos oss møter du et dynamisk, internasjonalt forskningsmiljø med bred kompetanse innen sosial og miljømessig bærekraft. Vi bruker en tverrfaglig tilnærming for å forstå lokale og globale utfordringer og hvordan disse kan løses.

Følg pressemeldinger fra UiO - Senter for utvikling og miljø

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra UiO - Senter for utvikling og miljø på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra UiO - Senter for utvikling og miljø