Hoppet mest i Østfold fylke!

5. klasse ved Hærland skole i Eidsberg var blant klassene som hoppet aller mest i Østfold i årets hoppetaukonkurranse. De 18 elevene hoppet i gjennomsnitt 60 minutter per dag, og ble derfor kåret til fylkesvinner.

Sperrefrist: Torsdag 31. mai klokken 10:00. Premien er en overraskelse for skolebarna, så vi ber om at dere overholder sperrefristen.

Sted: Hærland skole torsdag 31. mai klokken 10:00.

Premien blir delt ut av fylkesleder Eva Arntzen.

I år var det godt over 5000 barneskoleklasser som deltok i Hopp for hjertet, som er Nasjonalforeningen for folkehelsens årlige hoppetaukonkurranse. Målet for elevene er å hoppe opptil 60 minutter om dagen. De får poeng per hoppede minutt. Målet for Nasjonalforeningen for folkehelsen er å vise at fysisk aktivitet er moro, og legge til rette for en aktiv skolehverdag.

Det var flere klasser som hadde hoppet maks antall minutter under konkurransen, og vinnerklassen ble trukket blant disse.

Kontakt: Eva Arntzen 958 77 990