Herlig ny singel fra Inge Bremnes er ute nå!

Inge Bremnes sin nye låt, "La det vær", handler om folk man egentlig ikke liker, men som man likevel prøver å imponere gang på gang. Foto: Sverre Simonsen

Inge Bremnes imponerte stort da han slapp debutalbumet sitt "Mellomspill" i fjor. Det er en skive han fikk mengdevis av lovord for, og den var så bra at han ble invitert til å komme på Lindmo for å spille.

I april tok han sitt første steg inn i 2018 med utsøkte "Himmelblå", og nå tar han et skritt videre med sin neste enestående singel. "La det vær" er enkelt forklart rå, sprudlende og fengende nord-norsk indiepop med sterk lyrikk, og er bare nok et eksempel på hvorfor Inge blir hyllet for å være den musikeren han er.

Inge sier at "La det vær" er en sang om folk man egentlig ikke liker, men som man av en eller annen grunn fortsatt prøver å imponere.

– Jeg tror alle har folk i livet sitt som man egentlig ikke tåler trynet på, sier han, og fortsetter:

– Folk som brauter seg fram og tar seg til rette, samtidig som de skaper kvalme for alle i umiddelbar nærhet. Det rare er når du plutselig får en ubeskrivelig trang til at akkurat sånne folk skal like deg. Jeg har det ihvertfall sånn noen ganger. Hva er greia med det egentlig?

Hør "La det vær" her!

Artwork for "La det vær"

Debutsingelen til FALKEVIK er ute nå14.9.2018 10:41Pressemelding

Med mot, kreativitet og kjærlighet for improvisasjon, utgjør Julie Falkevik Tungevåg, Ellen Brekken og Veslemøy Narvesen trioen FALKEVIK - en trio som kombinerer det kalde, nordiske jazz-uttrykket med elegante og rare popmelodier. Musikken beveger seg i landskapet singer-songwriter/indiejazz, med lyriske, instrumentelle partier og riff-baserte soloer. I dag slippes debutsingelen «Sing To Me» på Drabant Music. Ifølge Julie handler låta om å føle seg fanget på et sted man ikke hører hjemme, og å ikke være sterk nok selv til å fjerne seg fra situasjonen - eller personen. – Jeg liker ikke at andre forteller meg hvem jeg er, eller hva som er best for meg. Verken andre mennesker som vil forandre noe ved meg, eller vil kreve noe av meg som jeg ikke er komfortabel med, sier hun om bakgrunnen for «Sing To Me». Hør «Sing To Me» her! Hold deg oppdatert på FALKEVIK på Facebook og Instagram.

Edeema er klare med sin andre singel i år14.9.2018 09:56Pressemelding

– "Rising Sun" handler om å være skamløst forelsket, og spenningen i øyeblikkene før man gir etter for den, sier Edwin og Christopher i Edeema om sin kommende singel. Dette er den andre singelen produsentduoen gir ut i år, og de har denne gangen fått med seg den svært lovende sangeren Christine Ekeberg. Da den ble spilt inn, hadde de hell i uhellet ettersom Ekeberg var «ekstremt forkjølet». – Hun hadde nesten mistet stemmen, men mye av grunnen til at sangen har det luftige og sensuelle preget kan nok spores tilbake til den hese vokalen den dagen vi skrev sangen, forteller de. Produsentduoen Edeema består av Edwin van det Klift fra Oslo og Christopher Karlsen fra Hamar. Sammen har de laget musikk i mange år. Duoen har gitt oss flere tropiske hits med låtene "Fata Morgana", "This Is My Day" og "Paradise". Disse guttene står også bak flere høyt streamede remixer av blant annet Sophie Elises «Love Like That», Dagnys «Backbeat» og Lauren Aquilina sin «Echoes». Hør "Rising Sun (feat. Christi

Gåte ute med ny singel fra kommende tredjealbum7.9.2018 12:54Pressemelding

Vi kan med stor glede meddele at Gåte kommer med sitt tredje album 2. november! Svevn har allerede bydd på førstesingelen "Kom no Disjka", og nå har vi lettet på sløret til en ny singel fra plata: «Bannlyst». I følge frontfigur Gunnhild Sundli, ble «Bannlyst» til under et besøk sammen med den norske folkemusikk-guruen Knut Buen tidligere i vår. – Det var tre intense og lærerike dager, hvor vi fikk bli enda bedre kjent med Knut og all den livsvisdom han sitter inne med. Knut er for oss en levende filosof med mye på hjertet. Teksten til låta kom ut av en av de mange gode samtalene vi hadde i løpet av oppholdet, forteller Sundli. Selv sier hun at samarbeidet med Buen er en stor gave for Gåte. – Knut er kanskje mest kjent som hardingfele-spiller, men er også en stor ordkunstner. Tekstene hans sklir rett inn i vårt univers, slik at det nyskrevne går hånd i hånd med det gamle tradisjonsmaterialet som ligger som en grunnmur i låta. Selv sier Buen at låta handler om de mistrodde og uglesette s

Ny singel fra Temporary7.9.2018 12:09Pressemelding

I dag gir nydelige Temporary ut sin andre singel på Drabant Music. Oppfølgeren til «Was I Here» heter «When I Leave», og ble skrevet i vinter som en slags fantasi om en utvei fra den tyngende vinterdepresjonen. Utfallet er oppløftende, harmonisk gitar-pop. – Låta handler om det å kunne flykte fra hverdagslige repetisjoner, og muligheten til å starte med blanke ark, forteller Peitersen om «When I Leave», som de lagde med et ønske om å skape et vintage lydbilde. – Den representerer ikke nødvendigvis realiteten, men er heller et resultat av for lite eksamenslesning og litt for mye dagdrømming. «When I Leave» kan du endelig få høre her! Følg også Temporary på Facebook og Instagram for oppdateringer.

Ny singel fra Undr7.9.2018 08:47Pressemelding

– Alle kjenner til de kule kidsa. De som alltid har planer, vet hvilken musikk som er inn, og kun går med moteklær. «Smooth» handler om en gutt som blir betatt av en av disse kule jentene, og mens hun blir viktig for ham, ser hun bare på det hele som en lek. Det sier Rasmus Thallaug, som går under navnet Undr, om sin nye singel. Han er å anse som en altmuligmann innenfor det musikalske sfæren, og som med sine tidligere singler «Burn», «Sharks» og «Hjem igjen», er det Undr som ene og alene har skrevet, produsert og fremført musikken på «Smooth». Undr har tidligere har blitt omtalt i prominente musikkmedier som The Line of Best Fit, Clash Magazine, FACT og 730.no. Han har også produsert Farida sin nyeste singel "Foreplay", som gikk rett inn på den Spotify sin globale New Music Friday-liste med over 2,8 millioner følgere. Start fredagen med «Smooth» her! Følg også Undr på Instagram.