Visit Estonia

Her finner du Tallinns beste matopplevelser

Du er nok ikke den første som oppdager Tallinn som gourmethovedstad. De siste årene har den estiske hovedstaden virkelig markert seg på kartet, med et imponerende utvalg kreative og moderne barer, caféer og restauranter. Og det beste av alt? Du får mye for pengene!
Foto: Visit Estonia

Tidligere i sommer inviterte Visit Estonia den norske foodien Anders Husa til å besøke Tallinn. Dette var den populære matbloggerens tredje tur til Estland. Nå har Anders samlet sine beste tips i et helt nytt foodiekart over den estiske hovedstaden.

Anders Husas foodiekart over Tallinn finnes her: https://andershusa.com/where-to-eat-in-tallinn-discover-the-best-restaurants-of-the-modern-estonia

En foodie er en person som er lidenskapelig og genuit interessert i mat, som ikke kun spiser på grunn av sult, men på grunn av interessen. Termene «gastronom» og «gourmand» beskriver det samme, som for eksempel en person som koser seg med mat kun for nytelsens skyld.

- Wikipedia

- Vi er veldig stolt over å jobbe med en matblogger av dette kaliberet. Gjennom samarbeidet får vi vist frem det særegne som kjennetegner estisk matkultur og de beste spisestedene Estland har å by på. Økt interesse rundt spesielle matopplevelser har bygget Estland til både et europeisk gourmet-mekka og en drømmedestinasjon for foodies. Vi håper at Anders sitt foodiekart inspirerer enda flere nordmenn til å reise til Estland for en langhelg fylt av spennende matopplevelser, sier Annely Vürmer, leder for Turistforeningen i Estland.

- Jeg har laget en kartguide til den moderne matscenen i Tallinn fordi jeg ønsker at folk skal finne frem til byens beste perler. Estlands hovedstad imponerer meg stadig mer, med et rikt utvalg av ulike mat- og drikkekonsepter, fra nordisk-inspirerte luksusrestauranter til koselige nabolagsbarer, sier foodie Anders Husa

Topper listene

Den estiske matscenen trekkes frem i den nordiske matguiden White Guide. Estland ligger langt foran sine baltiske naboer i matveien - og heller nærmere Skandinavia. Av 160 anbefalte restauranter i de baltiske landene ligger 114 i Estland – de fleste er i Tallinn!

For mer informasjon om å reise til Estland, se www.visitestonia.com

Om Visit Estonia

Visit Estonia
Lasnamäe 2
Tallinn, Estonia

Følg pressemeldinger fra Visit Estonia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Visit Estonia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Visit Estonia