Helge Bonden blir ny destinasjonssjef i Trysil

Første september 2018 får SkiStar ny destinasjonssjef og daglig leder i Trysil. Helge Bonden (51) overtar jobben etter Bo Halvardsson (62), som går over i stillingen som teknisk direktør i morselskapet SkiStar AB med ansvar på alle destinasjoner.

Helge Bonden blir ny destinasjonssjef og daglig leder i SkiStar Trysil. Foto: Ola Matsson

Bonden er ikke ukjent med jobben som destinasjonssjef og daglig leder for SkiStar Trysil. Han hadde samme stillingen i seks år i perioden 2008-2014. De siste fire årene har han jobbet som controller for SkiStars virksomheter i Trysil, Hemsedal og østerrikske St. Johann. I tillegg er Bonden siden november 2017 konstituert direktør for Trysils to Radisson Blu-hotell fram til ny hotelldirektør er på plass.

Trysils nye destinasjonssjef begynte som økonomisjef i 2005 og har lang erfaring i bransjen. Bonden gleder seg til å utvikle Trysil og SkiStars virksomheter i skibygda videre.

– Vi har et fantastisk utgangspunkt. Ikke minst med tanke på at det bygges en ny flyplass mellom Sälen og Trysil. Vi har ansatte med masse kunnskap, og fokus blir å utvikle organisasjonen videre slik at vi fortsetter å levere opplevelser og service i verdensklasse, sier Bonden.

Bo Halvardsson, telefon +46 706400289
Mail:bh@skistar.com

Helge Bonden, telefon +47 992 80 005
Mail:helge.bonden@skistar.com

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i tre kjerneområder: Drift av skianlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling. SkiStars visjon er å skape minnerike fjellopplevelser som den ledende operatøren av europeiske alpindestinasjoner.

Fantastisk vinter ga økte inntekter og rekordresultat20.6.2018 09:14Pressemelding

- Med vinteren bak oss kan vi nok en gang presentere det beste nimånedersresultatet i SkiStars historie. Sesongen oppsummert har vi kunnet tilby gjestene våre fantastisk skikjøring fra oppstart i desember til sesongslutt på alle våre destinasjoner, sier konsernsjef Mats Årjes i SkiStar. Konsernsjef Årjes fortsetter: - Antall skidager, der en skidag tilsvarer en dags skikjøring med SkiPass, økte til 5,8 millioner, som er sju prosent bedre enn foregående år. Flere gjester er hovedårsaken til det gode resultatet. Ikke bare ferieperiodene, men også fokusområder som Valles Vinteruker i januar og konferansevirksomheten SkiStar Business viser fortsatt vekst. Gevinst fra våre utbyggingsprosjekter er 21 MSEK lavere enn foregående år, men skal sees i lys av at handlene skjer over en relativt uregelmessig tidshorisont. Vi ser ingen synkende investeringsinteresse fra firmaer og privatpersoner på destinasjoner der vi er aktive. Bookede objektsdøgn (gjennom SkiStar) økte med 2,5 prosent til totalt 5