Helge Bonden blir ny destinasjonssjef i Trysil

Første september 2018 får SkiStar ny destinasjonssjef og daglig leder i Trysil. Helge Bonden (51) overtar jobben etter Bo Halvardsson (62), som går over i stillingen som teknisk direktør i morselskapet SkiStar AB med ansvar på alle destinasjoner.

Helge Bonden blir ny destinasjonssjef og daglig leder i SkiStar Trysil. Foto: Ola Matsson

Bonden er ikke ukjent med jobben som destinasjonssjef og daglig leder for SkiStar Trysil. Han hadde samme stillingen i seks år i perioden 2008-2014. De siste fire årene har han jobbet som controller for SkiStars virksomheter i Trysil, Hemsedal og østerrikske St. Johann. I tillegg er Bonden siden november 2017 konstituert direktør for Trysils to Radisson Blu-hotell fram til ny hotelldirektør er på plass.

Trysils nye destinasjonssjef begynte som økonomisjef i 2005 og har lang erfaring i bransjen. Bonden gleder seg til å utvikle Trysil og SkiStars virksomheter i skibygda videre.

– Vi har et fantastisk utgangspunkt. Ikke minst med tanke på at det bygges en ny flyplass mellom Sälen og Trysil. Vi har ansatte med masse kunnskap, og fokus blir å utvikle organisasjonen videre slik at vi fortsetter å levere opplevelser og service i verdensklasse, sier Bonden.

Bo Halvardsson, telefon +46 706400289
Mail:bh@skistar.com

Helge Bonden, telefon +47 992 80 005
Mail:helge.bonden@skistar.com

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i to kjerneområder: Drift av skianlegg og eiendomsutvikling & eksplotering . SkiStars visjon er å skape minnerike fjellopplevelser som den ledende operatøren av europeiske alpindestinasjoner.

40 dager igjen til påske8.3.2019 07:00:00 CETPressemelding

Å feire påske på fjellet er for mange nordmenn en tradisjon de nødig vil gå glipp av. Nå er det 40 dager igjen og som vanlig kan SkiStars skianlegg by på tettpakkede påskeprogram. Stikkord er underholdning og konserter, blandet med bra skikjøring og morsomme familieaktiviteter i bakken. I Trysil spiller blant andre folkekjære Vazelina Bilopphøggers på Knettsetra, i Hemsedal er Klovner i Kamp og Broiler to av artistene som skal lage god påskestemning på afterski.