Helge Bonden blir ny destinasjonssjef i Trysil

Første september 2018 får SkiStar ny destinasjonssjef og daglig leder i Trysil. Helge Bonden (51) overtar jobben etter Bo Halvardsson (62), som går over i stillingen som teknisk direktør i morselskapet SkiStar AB med ansvar på alle destinasjoner.

Helge Bonden blir ny destinasjonssjef og daglig leder i SkiStar Trysil. Foto: Ola Matsson

Bonden er ikke ukjent med jobben som destinasjonssjef og daglig leder for SkiStar Trysil. Han hadde samme stillingen i seks år i perioden 2008-2014. De siste fire årene har han jobbet som controller for SkiStars virksomheter i Trysil, Hemsedal og østerrikske St. Johann. I tillegg er Bonden siden november 2017 konstituert direktør for Trysils to Radisson Blu-hotell fram til ny hotelldirektør er på plass.

Trysils nye destinasjonssjef begynte som økonomisjef i 2005 og har lang erfaring i bransjen. Bonden gleder seg til å utvikle Trysil og SkiStars virksomheter i skibygda videre.

– Vi har et fantastisk utgangspunkt. Ikke minst med tanke på at det bygges en ny flyplass mellom Sälen og Trysil. Vi har ansatte med masse kunnskap, og fokus blir å utvikle organisasjonen videre slik at vi fortsetter å levere opplevelser og service i verdensklasse, sier Bonden.

Bo Halvardsson, telefon +46 706400289
Mail:bh@skistar.com

Helge Bonden, telefon +47 992 80 005
Mail:helge.bonden@skistar.com

SkiStar AB (publ) er notert på Nasdaq Stockholms Mid Cap-segment. Konsernet eier og driver alpinanlegg i Hemsedal og Trysil i Norge, i Sälen, Åre og Vemdalen, samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, og St. Johann in Tirol i Østerrike. Markedsandelen i Sverige er 50 %, i Norge 31 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikjøring med gjestens skiopplevelse i sentrum. Virksomheten deles inn i to kjerneområder: Drift av skianlegg og eiendomsutvikling & eksplotering . SkiStars visjon er å skape minnerike fjellopplevelser som den ledende operatøren av europeiske alpindestinasjoner.

Gode bookingtall tyder på nok en bra vintersesong20.12.2018 10:08Pressemelding

Konsernsjef, Mats Årjes, kommenterer SkiStars situasjon slik: - Nå er vinteren her. Det kjølige været har gitt gode forutsetninger for snøproduksjon, og sammen med natursnøen vi har fått, er anleggene godt rustet til å ta imot jule- og nyttårsgjestene. Bookingtallene viser en prosent opp, målt i antall objektsnetter, sammenliknet med samme tidspunkt i fjor. Det innebærer at over 77 prosent av sesongens estimerte losjisalg allerede er booket. Størst økning ser vi i jule- og nyttårsukene. Tross sen påske er det bra at vi har en positiv utvikling i losjisalget. Sen påske betyr at påskebestillingene kommer senere enn vanlig.