Gabler Investment Consulting AS får rådgivingsoppdrag for Silver

Silver Pensjonsforsikring AS er satt under offentlig administrasjon. Administrasjonsstyret skal gjennomgå selskapets investeringer.

Gabler Investment Consulting AS er valgt som investeringsrådgiver for Silver Pensjonsforsikring AS, under offentlig administrasjon. Silver har i dag en forvaltningskapital på 9,5 milliarder kroner, 20.000 fripoliser og 3.000 pensjonskapitalbevis.

Gabler Investment Consulting AS har lang og bred erfaring som rådgiver for mange pensjonskasser. Dyp investeringsfaglig kompetanse i kombinasjon med god kunnskap om forsikringsselskapers forpliktelser og regelverk er noe av bakgrunnen for valget av Gabler.

Det er første gang et livsforsikringsselskap i Norge settes under administrasjon, så det er et spesielt oppdrag.

«Vi oppfatter dette som en stor tillitserklæring og er ydmyke i forhold til oppgaven» sier administrerende direktør Tor Sydnes. «Vi har et meget kompetent team som settes på oppgaven med å bistå denne kunden».

Gabler har også tidligere vært rådgiver i forbindelse med kompliserte finansielle investeringer. Etter finanskrisen var selskapet rådgiver for flere kommuner som var en del av Terra-saken. Gabler bistod kommunene med opprydning av de finansielle investeringene og deretter gjennom flere rettsaker.

Gabler har nærmere 50 pensjonskasser som kunder, og samlet har disse pensjonsforpliktelser på ca. 130 milliarder kroner. Over 20.000 pensjonister får månedlig pensjoner utbetalt gjennom våre administrasjonssystemer.
Gabler har rundt 80 kunder innen virksomheten investeringsrådgiving. Gjennom løpende oppfølgingsavtaler og depottjenester er nærmere 80 milliarder kroner investert hos norske- og internasjonale forvaltere.