"Gå Solo" - gjør din egen greie
Om du er utkledd som en pølse i en prinsessebursdag eller synes gult er kult og stiller opp i knallgul dress på et toppmøte med andre regjeringssjefer – gå for din greie! Det er budskapet i den nye Solo-filmen, som markerer lanseringen av det nye kommunikasjonskonseptet.
– De to siste årene har Solo hatt fokus på å kommunisere at Solo Super er uten tilsatt sukker og fremdeles smaker superdigg. Nå lanserer vi et konsept som omfavner både vanlig Solo og Solo Super. «Gå Solo» er en oppfordring til å være seg selv og tørre å gjøre sin egen greie. Det betyr også «velg Solo», sier senior merkevaresjef for Solo hos Ringnes, Maria Heimisdottir Brennodden.
I filmen dukker også kjente nordmenn som kong Olav og Roald Amundsen opp.
– Å «Gå Solo» betyr å gå for det uventede, å gå foran og å tørre å skille seg ut. Med dette konseptet ønsker vi å oppfordre alle til å gjøre sin greie. Det er akkurat det samme som har gjort Solo til en av Norges aller mest kjente merkevarer. De har turt å være litt annerledes siden brusen for første gang ble introdusert for 85 år siden. Det er dette vi dyrker i dette kommunikasjonskonseptet, nemlig å gå Solo, sier konsulent Christian Lindemann hos Try.
Hele kommunikasjonskonseptet er utviklet av Try og deres kreative team bestående av Lars-Kristian Harveg og Jonas Kopstad Grønnern. Andrea Eckerbom fra Filmdepartementet står bak regien av filmen.
Et langsiktig konsept
– Lanseringen av «Gå Solo» inkluderer både reklamefilmer for TV og kino, utendørsannonsering, digitalannonsering og en ny nettside for Solofondet, sier Line Hildonen Ramstad, markedsdirektør i Ringnes.
Ifølge henne har de tro på at «Gå Solo»-konseptet kan leve lenge.
– Dette bygger på en solid innsikt, og forbrukerne våre liker dette. Jeg har derfor tro på at dette konseptet vil leve i mange år, sier markedsdirektøren.
Solofondet relanseres etter 15 år
Som et ledd i det nye kommunikasjonskonseptet, relanseres også Solofondet. Fondet, som ble etablert i 1993, har ikke delt ut stipender siden 2004. Nå, 15 år etter at stiftelsen ble lagt på is, gjenopptas det.
– Solofondet vil dele ut stipender til unge mennesker mellom 15 og 25 år som ønsker å realisere en ambisjon på en ny og annerledes måte. Dette ser vi virkelig frem til å gjøre, forklarer Solos merkevaresjef.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Gå SoloVideokanal
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom