Fullt trykk på feilrettingsarbeidet

Agder Energi Nett er fortsatt i beredskap og har ekstra mannskaper ute for å reparere skader i strømnettet som følge av ekstremværet "Knud".

Strømnettet har fått omfattende skader på grunn av ekstremværet, her fra Vallemoen/Halshaug.

Feilsøkingsarbeidet har pågått for fullt gjennom natten. Der hvor det har vært mulig er strømforsyningen lagt om slik at antall strømløse kunder er kraftig redusert. Så snart det ble dagslys lørdag morgen ble reparasjonsarbeidene på linjenettet startet opp igjen.

Skadene på strømnettet er store flere steder på Agder. Det er tidkrevende reparasjonsarbeider som må gjøres, svært mange steder i vanskelig fremkommelig terreng. Det vil derfor fortsatt kunne ta tid før kundene får strømmen tilbake.

Strømkartet på aenett.noviser oversikt over hvor det strømbrudd.  På grunn av stor pågang kan nedlastingen av informasjonen i kartet ta noe tid.

Agder Energi Nett minner om at det er viktig å huske på å holde god avstand fra strømlinjer som har falt i bakken og trær som velter over strømlinjene. Berøring er livsfarlig! Meld fra til kundesenteret på telefon 38 60 72 72 dersom slik situasjoner oppdages.