Full tillit til Traaseth

Innovasjon Norges ledergruppe kjenner seg ikke igjen når Aftenposten gjengir påstander om intern misnøye og splittende lederstil i selskapet.

«Nyheten om at styreleder trakk seg med umiddelbar virkning søndag 4. mars kom overraskende på oss alle. Saken i Aftenposten og påstandene om intern misnøye, og splittende lederstil kjenner vi oss ikke igjen i. Vi er en samlet ledergruppe som stiller oss bak Anita Krohn Traaseth.

Styret har gjennom fungerende styreleder, Jørand Ødegård Lunde, presisert at styret har tillit til daglig leder.

Både eiere og oppdragsgivere har gitt uttrykk for at de er fornøyde med den jobben som gjøres i Innovasjon Norge.

Innovasjon Norge leverer flere oppdrag mer kostnadseffektivt enn tidligere og selskapet topper Universums liste over Norges mest attraktive arbeidsgivere blant økonomiutdannede. Interne medarbeiderundersøkelser viser at de fleste av våre kollegaer er svært engasjerte og motiverte selv i de endringsprosessene vi står i.  Støtteerklæringene fra fagforeningene og ansatte i Innovasjon Norge som er kommet frem i media i dag er et godt bevis på dette.

Å være i en omstillingsprosess er ikke alltid enkelt og det er naturlig at det vil være noe uenighet og diskusjoner både internt og eksternt.

Som samlet ledergruppe er vi stolte over de resultatene Innovasjon Norges ansatte har levert under Traaseths ledelse.

Hilsen ledergruppa i Innovasjon Norge.»

Yvonne Fosser, Kristin Welle-Strand, Cathrine Pia Lund, Per Niederbach, Pål T. Næss, Rodin Lie, Inger Solberg, Hans Martin Vikdal, Mona Skaret og Bjørn Olsen