FOX Norge

FOX Networks Group Norden henter ny General Manager fra Discovery Networks International

1.12.2016 12:13 | FOX Norge

Fox Networks Group (FNG) Europa og Afrika har i dag annonsert utnevnelsen av Hans van Rijn som General Manager for FNG Norden. Van Rijn vil tiltre sin stilling på nyåret.

Fox Networks Group har utnvent Hans van Rijn til General Manager for FNG Norden. Van Rijn vil tiltre sin stilling tidlig 2017. Foto: Fox Networks Group

Van Rijn vil ha ansvaret for den strategiske og operative ledelsen av FNG og National Geographic Partners i de nordiske landene, herunder Norge, Sverige, Danmark og Finland. Van Rijn vil være lokalisert i København og rapportere til Adam Theiler, EVP Fox Networks Group, Europa og Afrika.

- Norden er blant de mest avanserte tv-markedene i verden og leder an i den digitale utviklingen. Hans van Rijn bringer med seg både lokal kunnskap og relevant erfaring til vår nordiske region. Han er godt rustet til å bygge videre på selskapets allerede sterke merkevarer og gode relasjoner til våre distributører og annonsører, sier Adam Theiler, EVP Fox Networks Group Europa og Afrika.

- Jeg ser frem til å bli en del av Fox Norden i en tid hvor bransjen opplever store endringer, og til å samarbeide med de lokale kontorene til fordel for publikum, annonsører og distributører, forteller Hans van Rijn.

Hans van Rijn kommer fra stillingen som Vice President of Global Strategy & Business Developement i Discovery Networks International (DNI). I denne rollen har van Rijn vært ansvarlig for utvikling og implementering av digital vekststrategi for DNI. Før den tid hadde van Rijn ledende stillinger ved SBS Broadcasting og et av Tysklands ledende medieselskaper, ProSieben.

I Norden tilbyr Fox Networks Group fem tv-kanaler fordelt på fire land. Porteføljen består av underholdningskanalen FOX i Norge, Sverige og Finland, dokumentarkanalene National Geographic og NatGeo Wild i samtlige land, NatGeo People i Danmark og BabyTV i Norge. Den ikke-lineære-tjenesten, FOX Play, ble lansert i Finland i 2014. Fox Networks Group Europa og Afrika når over 150 millioner husholdninger, og er tilgjengelig med 151 kanaler fordelt på 52 land i Europa og Afrika.

Om Fox Networks Group

Fox Networks Group (FNG) er en driftsenhet under 21st Century Fox, og består av Fox Television Group, som inkluderer Fox Broadcasting Company og 20th Century Fox Television, Fox Cable Networks, som inkluderer FX Networks, Fox Sports Media Group og National Geographic Partners. Fox Networks Group produserer, sender og distribuerer en rekke populære underholdnings-, sports- og dokumentarprogrammer verden over.

Bilder

Om FOX Norge

FOX Norge
Karenslyst Allé 2

FOX er verdens største underholdningskanal som når 255 millioner hjem i 127 land utenfor USA. I Norge er FOX tilgjengelig via Altibox, Canal Digital, NextGenTel, Get og RiksTV. Kanalen har introdusert en rekke nye og prisbelønte serier til det norske markedet, som The Walking Dead, American Horror Story, Wayward Pines og Outcast. FOX er tv-kanalen for deg som simpelthen elsker god underholdning, uansett kjønn og alder. Følg oss på Facebook

Følg saker fra FOX Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra FOX Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra FOX Norge

Slik blir tv-høsten 2016 på FOX11.8.2016 15:00Pressemelding

Absurde verdener og utenomjordiske skapninger truer menneskeheten denne høsten på FOX. Underholdningskanalen byr på fire sesongpremierer fra og med august til oktober, der samtlige inneholder science fiction-elementer. Først ut er andre sesong av M. Night Shyamalans bokbaserte Wayward Pines. I september sendes den hemmeligholdte sjette sesongen av American Horror Story, mens djevelen selv returnerer i Lucifer. Høsten avsluttes med The Walking Dead.