FOX kjøper ny tv-serie basert på Stephen King-thriller

Fra regissøren av Star Wars: The Force Awakens (J.J. Abrams) og kongen av grøss (Stephen King) kommer en ny thrillerserie om et avgjørende øyeblikk i USAs historie – drapet på John F. Kennedy. «22.11.63» har norgespremiere på FOX denne våren.
James Franco i hovedrollen som læreren Jake Epping i den nye thriller-serien «22.11.63». Foto: FOX

«22.11.63» er basert på Stephen Kings bestselgende roman fra 2011, og blir produsert av J.J. Abrams’ selskap Bad Robot Production (Star Wars: The Force Awakens, Fringe, Lost), produsent og forfatter Bridget Carpenter (The Red Road, Parenthood, Friday Night Lights), Stephen King og Bryan Burk (Person of Interest, Star Wars: The Force Awakens). Den to timer lange premiereepisoden er regissert av Oscar-vinneren Kevin Macdonald (The Last King of Scotland, State Of Play).

Oscar-nominerte James Franco (127 Hours, Spring Breakers) spiller den 35 år gamle læreren Jake Epping som ønsker å gjøre noe meningsfylt med livet sitt. En dag blir Jake oppmuntret av sin syke venn Al, spilt av Oscar-vinneren Chris Cooper, til å reise tilbake i tid for å avverge drapet på John F. Kennedy den 22. november 1963. Dette blir begynnelsen på et nytt og turbulent liv for Jake, hvor han utforsker de mange mysteriene rundt den påståtte attentatmannen, Lee Harvey Oswald (Daniel Webber), og forelsker seg i bibliotekaren Sadie Dunhill (Sarah Gadon).

FOX Network Group Europe har inngått en avtale med Warner Bros. International Television Distribution som sikrer eksklusive lineære og ikke-lineære rettigheter på FOX-kanaler i 18 europeiske markeder, heriblant Norge. Event-serien består av åtte episoder og kommer på FOX Norge denne våren.

Last ned bilde
Last ned bilde