Forberedt på mye tung snø

Agder Energi Nett er i beredskap for å håndtere strømbrudd som kan oppstå som følge av kraftig vind og mye tung snø på Sørlandet de nærmeste dagene.

IIllustrasjonsbilde

Meteorologene melder om mye nedbør i form av snø og vind opp i sterk kuling i Agder fremover. Fredag 25. januar kommer et lavtrykk inn fra vest med mye snø og sterk vind langs kysten. Søndag vil et nytt lavtrykk komme inn fra sør. Tung snø som legger seg på linjenettet, i kombinasjon med kraftig vind, kan derfor skape problemer for strømforsyningen.

Agder Energi Nett har økt beredskapen for å være best mulig forberedt dersom det oppstår strømbrudd som følge av de varslede snømengdene og den kraftige vinden.

Agder Energi Nett anbefaler kundene å være godt forberedt dersom det skulle oppstå strømbrudd ved for eksempel å ha alternative oppvarmingsmuligheter, lommelykter og stearinlys tilgjengelig, tappe opp vann dersom en er avhengig av strøm for vannforsyningen, osv.

Strømkartet viser oversikt over hvor det er strømbrudd.

IIllustrasjonsbilde