Florence + the Machine ute med High As Hope

Florence + the Machine er i dag ute med det nye albumet High As Hope.

High As Hope ble til i Sør-London hvor Florence skrev på albumet i ensomhet med daglige turer til studioet. Hun tok med låtene til sin venn og medprodusent Emile Haynie i Los Angeles. Albumet er mikset i New York, hvor den daglige beroligende utsikten over den ikoniske horisonten, sett i kontrast med kaoset - ga albumet dets tittel.

Andre som bidrar på albumet er Kamasi Washington, Kelsey Lu og Jamie xx.

Albumet er lyden av en kunstner som mer selvsikker enn noen gang. Florence skriver om tenårene og tjueårene med et fornyet, mer modent perspektiv. Florence kjenner seg selv godt nok til å erklære: “I’m never going to be minimal - mirroring this sense that happiness doesn’t always have to be big and dramatic: it can often be found in the mundane, in the everyday things that aren’t always celebrated in songs. There’s a lot of love in this record, loneliness too, but a lot of love. It’s always a work in progress, and I definitely don’t have everything figured out. But this feels like quite a pure expression of who I am now, as an artist, and an honest one. I’m just more comfortable with who I am”.

Madonna offentliggjør Madame X!17.4.2019 18:30:00 CESTPressemelding

I dag offentliggjør Madonna utgivelsen av sitt 14. studioalbum, Madame X. Første låt ut er "Medellín" med den colombianske superstjernen Maluma. En tilhørende musikkvideo vil ha verdenspremiere 24. april under et globalt MTV event i London med navnet "MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere". Albumet slippes 14. juni via Live Nation, Interscope Records og Maverick. Pre-order albumet HER! Madonna’s highly-anticipated 14th studio album Madame X will be released on June 14th globally from Live Nation, Interscope Records and Maverick. The first track from the album “Medellín,” with Colombian superstar Maluma, will be Zane Lowe’s World Record today on Apple Music’s Beats 1. Madame X is now available for pre-order. Madonna will exclusively unveil the world premiere of her video and single “Medellín” with Maluma, during a globally televised MTV music event, “MTV Presents Madonna Live & Exclusive: ‘Medellín’ Video World Premiere,” on Wednesday, April 24 at 9:00 p

Nyhetsbrev fra Universal Music12.4.2019 15:11:32 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music, med dagens releaser. Seeb slipper single med Highasakite AVICII’S "SOS" (FEAT. ALOE BLACC)” OUT TODAY Melissa Etheridge ute med nytt album Ellie Goulding er i dag ute med den nye låten "Sixteen", en låt hun har skrevet selv med hjelp fra Raye og FRED. I "Sixteen" mimrer Goulding om sin ungdomstid som en opprørsk tenåring. Til sommeren kan hun oppleves live på Jugendfest i Ålesund og Parkenfestivalen i Bodø. Jessie Reyez har slått seg sammen med 6LACK på den nye låten "Imported". Låten blir å finne på hennes debutalbum som kommer i løpet av året. Jonas Benyoub er i dag ute med den nye singelen “NAHNAH”. Låten er spilt inn i anerkjente Cruise Control Studios i Amsterdam med den urbane nederlandske produsenten Chievva, og er første låt ut fra Jonas Benyoubs kommende EP med slippdato 7. juni. K-POP fenomenet BLACKPINK er ute med EP’n Kill This Love. Musikkvideoen til tittelsporet er sett over 157 millioner ganger siden den ble sluppe