Fiskerisamarbeidet med Russland

Norge sitt forhold til Russland blir tema på Fiskebåt Vest sitt medlemsmøte i Ålesund fredag 25. august. Professor Geir Hønneland ved Fridtjof Nansens Institutt, tar for seg utviklingen i fiskerisamarbeidet mellom de to landene.
Møtet holdes på Scandic Parken i Ålesund, og er åpent for medlemmer og andre interesserte, men krever påmelding. Klikk på vedlagte lenke (se under).

Fra klokka 14.00 blir det fiskeripolitisk debatt med listetoppene til ”Mørebenken”. Se under for detaljert program;

PROGRAM: Medlemsmøte Fiskebåt Vest

Kl. 13.00 – 13.05                     Åpning av møtet

Styreleder i Fiskebåt Vest, Paul Harald Leinebø ønsker velkommen.

Kl. 13.05 – 13.50                     Status Russland

Professor og Russlandskjenner Geir Hønneland, tar for seg utviklingen i det politiske forholdet mellom Norge og Russland, med særlig vekt på fiskerisamarbeidet. Deretter holder statssekretær Ronny Berg fra Nærings og Fiskeridepartementet et innlegg. Statssekretæren vil nok i første rekke snakke om regjeringens fiskeripolitikk, men vi har utfordret han til også å ta opp det fiskeripolitiske forholdet til Russland.

Kl. 13.50 – 14.00                     Pause

Kl. 14.00 – 15.30                     Politisk debatt

Det nærmer seg stortingsvalg og valgkampen har for alvor startet. Vi har derfor invitert stortingspolitikere fra regionen til å delta i en paneldebatt knyttet til fiskeri- og næringspolitikk. I panelet stiller Ingrid Heggø (Ap), Helge Orten (H), Sylvi Listhaug (Frp), Per Inge Lien (Sp), Pål Farstad (V), Steinar Reiten (Krf) og Yvonne Wold (SV). Debatten ledes av informasjonsleder i Fiskebåt Odd Kristian Dahle. Det vil som vanlig bli åpnet for spørsmål og kommentarer fra salen.