Fischer til værs med Bjørgen og Klæbo
-Fischer var det desidert mest søkte og solgte skimerket under OL-perioden. Over 53 prosent av de som søkte etter nye langrennsski, jaktet spesifikt på merket Fischer. Og statistikken vår viser faktisk to ganske oppsiktvekkende byks døgnet etter at Johannes Høsflot Klæbo vant sitt sprintgull (13.2) og Marit Bjørgen vant 30 kilometeren på OLs siste dag, forteller Norgessjef Carolina Appelqvist i prissammenligningstjenesten Prisjakt.no.
Over to millioner nordmenn bruker den norske søketjenesten hver måned, for å sammenligne priser og produkter. Tjenesten dekker mer enn 2400 butikker, 498.000 produkter og over 4,1 millioner søkbare produktegenskaper.
Ferske tall fra databasen viser at merkevaren Fischer i februar var mer ettersøkt på nettet enn alle konkurrentene Madshus, Rossignol, Atomic, Salomon og Åsnes til sammen.
-Forskjellen på Fischer og konkurrentene er ikke i nærheten av like stor ellers i året, så en stor del av dette bykset på statistikken kan vi nok tilegne OL-suksessen. Tallene viser også at det betyr mer for nordmenn hvem som går på de forskjellige merkene, enn at skimerkene har norsk opphav, sier Appelqvist.
-Kategorien skiutstyr ble i det hele den store vinneren i februar, med størst økning i antall prissammenligninger. Prissøk på ski, skibriller, jakker og varmt undertøy økte med mellom 56 og 66 prosent. Den voldsomme interessen er skyldes nok en kombinasjon av drømmevinter og norsk OL-rus. Det har åpenbart høy verdi for merkevarene å være tilknyttet det norske vintereventyret, sier Carolina Appelqvist.
Mest søkte prissammenligninger på skimerker (langrenn) hos Prisjakt.no under OL-perioden i februar:
Fischer: 53,1%
Madshus: 16,8%
Åsnes: 14,5%
Rossignol: 7,8%
Atomic: 4,5%
Salomon: 2,9%
Bildetekst: Norgessjef Carolina Appelqvist i Prisjakt.no
For ytterligere innsikt om prissøk og prissammenligninger, kontakt gjerne Carolina Appelqvist på telefon 917 33 499
Om Prisjakt.no
Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, eid av Schibsted Media Group, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris. Tjenesten er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, der leverandører og butikker ikke kan betale for innhold og rangering.
Hver måned bruker over to millioner nordmenn bruker Prisjakt-tjenesten for å sammenligne priser og produkter. Tjenesten dekker per i dag mer enn 2.400 butikker, 498.000 produkter og over 4,1 millioner søkbare produktegenskaper.
Prisjakt.no ble lansert i Norge i 2010 og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.
Bilder
Om Prisjakt.no
Om Prisjakt.no
Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris.
Hver måned hjelper Prisjakt.no nær to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Prisjakt.no har over 4 040 000 priser på 435 000 produkter fra 2565 indekserte butikker, samt 4 130 000 søkbare produktegenskaper. Prisjakt.no er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, og leverandører og butikker kan ikke betale for rangering eller bestemme hvilke produkter som skal prissjekkes.
Prisjakt.no er eiet av Schibsted Media Group, og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.
Følg pressemeldinger fra Prisjakt.no
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Prisjakt.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Prisjakt.no
Stor pristest knuser taxfree-myten7.7.2023 06:30:00 CEST | Pressemelding
Norges største pristest av taxfree-varer stikker hull på myten om at «alt er billig bare det er taxfritt». Da Prisjakt i juni gransket taxfree-prisene på mer enn 2000 skjønnhetsprodukter og solbriller, var langt over halvparten av varene billigere å handle i norske nettbutikker. Men; de suverent største priskuppene var likevel «skattefrie».
Ny rapport: Nordmenns kjøpekraft øker mer enn hos svenskene3.5.2023 15:06:04 CEST | Pressemelding
Nordmenns kjøpekraft øker med hele seks prosent fra forrige kvartal, ifølge den ferske forbrukeranalysen Forbrukerkompasset. Også nordmenns shoppingbudsjett er på vei oppover.
Black Friday-opptelling: -Ikke den elleville kjøpefesten mange hadde håpet på26.11.2022 07:56:08 CET | Pressemelding
Black Friday ble ikke den elleville «kuppdagen» mange kjøpelystne hadde håpet på. -Snittrabatten på de beste tilbudene i nettbutikkene var lavere enn i fjor, og andelen tilbud, som fremstod bedre enn de reelt var, økte kraftig, forteller Norge-sjef Christoffer Reina hos Prisjakt.
Prisekspertens Black Friday-spådom: -Flere uvanlig gode tilbud, men fortsatt mange «lurepriser»24.11.2022 06:30:00 CET | Pressemelding
Dagen før årets største kjøpefest kommer prisekspert med hyggelig spådom og tydelig advarsel: -Black Friday byr på flere gode tilbud i år, men vi registrerer en høyere andel andel «lurepriser» enn tidligere.
Priv. til red: Forbrukerkompasset – ny, kvartalsvis fremtidsrapport om nordmenns kjøpekraft og kjøpsinteresser28.10.2022 10:30:00 CEST | Presseinvitasjon
Til redaksjonen: Handelsstanden er full av rapporter om hvordan de seneste månedene, kvartalet og året har gått rent salgsmessig. Fakta og prognoser om hva som planlegges av innkjøp er sjeldnere å oppdrive. Derfor lanserer pris- og produktsammenligningstjenesten Prisjakt i dag vår førte utgave av «Forbrukerkompasset», en kvartalsrapport med forbrukerinnsikt om kjøpspreferanser og kjøpekraft for de kommende tre månedene.