Fare for NRK-streik 15. mai

Lønnsoppgjøret lokalt i NRK endte med at ledelsen brøt forhandlingene. 14. mai møtes LO Stat og Spekter hos Riksmekleren, for å prøve å løse de fastlåste lønnsforhandlingene. Hvis ikke de sentrale partene lykkes, tar LO Stat ut 614 NRK-ansatte i streik fra 15. mai.

Lise Olsen, forhandlingsleder og nestleder i LO Stat.

- NRK har ikke vist vilje til å forhandle så langt. NRK vil bli hardt rammet av en streik, derfor har vi tro på at ledelsen viser vilje til å møte våre krav om blant annet rettferdig lønn i meklingen, sier Lise Olsen, forhandlingsleder og nestleder i LO Stat.

LO Stat mekler på vegne av Norsk Tjenestemannslag (NTL) og Musikernes Fellesorganisasjon (MFO). Norsk Journalistlag (NJ) mekler samtidig for sine medlemmer. Mekler er Torkjel Nesheim. Meklingen starter klokka 10.00 mandag 14. mai, med frist ved midnatt.

Lise Olsen, forhandlingsleder og nestleder i LO Stat.