Europeere reiser til Middelhavet i sommer

Gamle favoritter og nye stjerneskudd – Vi har samlet feriefavorittene til samtlige av TUIs 13 markeder for sommeren 2018.

TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 land

- Det er interessant å se europeernes reisemønster denne sommeren. Felles for alle er at etterspørselen til Tyrkia er tilbake. Dette gleder både oss og alle reiseglade nordmenn som elsker Tyrkia, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Spania og Hellas er Europeernes favoritter

Ikke uventet ligger bade Spania og Hellas på topp 2 i alle TUIs 13 markeder, med Kreta, Mallorca og Rhodos listet som de mest populære reisemålene. Briter, franskmenn og belgiere reiser litt lengre enn oss nordboere også om sommeren, og disse har Marokko, Tunisia og Mexico på sine topp 5 lister. Tyskland er det eneste av TUIs markeder som rangerer sitt eget hjemland på sommerens toppliste. Tyrkia gjør også et comeback i samtlige markeder, og hadde en vekst i Norge på 93 % i forrige uke.

TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 land
TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 reisemål

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.