Europeere reiser til Middelhavet i sommer

Gamle favoritter og nye stjerneskudd – Vi har samlet feriefavorittene til samtlige av TUIs 13 markeder for sommeren 2018.

TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 land

- Det er interessant å se europeernes reisemønster denne sommeren. Felles for alle er at etterspørselen til Tyrkia er tilbake. Dette gleder både oss og alle reiseglade nordmenn som elsker Tyrkia, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Spania og Hellas er Europeernes favoritter

Ikke uventet ligger bade Spania og Hellas på topp 2 i alle TUIs 13 markeder, med Kreta, Mallorca og Rhodos listet som de mest populære reisemålene. Briter, franskmenn og belgiere reiser litt lengre enn oss nordboere også om sommeren, og disse har Marokko, Tunisia og Mexico på sine topp 5 lister. Tyskland er det eneste av TUIs markeder som rangerer sitt eget hjemland på sommerens toppliste. Tyrkia gjør også et comeback i samtlige markeder, og hadde en vekst i Norge på 93 % i forrige uke.

TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 land
TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 reisemål

TUI Care Foundation samarbeider med IFAW for å forhindre ulovlig elefantjakt i Kenya20.2.2019 08:00:00Pressemelding

• Med støtte fra TUI Care Foundation implementerer IFAW ny teknologi for å beskytte elefantpopulasjoner i Tsavo-området. •Sammen med Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet, vil IFAWs tenBoma-initiativet hjelpe lokale voktere med å samle inn, behandle og analysere data. • Initiativet tilbyr opplæring og mentorskap for 130 voktere fra Kenya Wildlife Service og lokalsamfunnet slik at de kan bruke den innsamlede dataen til handling som effektivt kan beskytte dyrelivet og lokalsamfunnet.

Opplevelser og følelser spiller hovedrollen i TUIs nye kampanje11.1.2019 08:00:00Pressemelding

Helt siden navnendringen for 2 år siden har TUIs Nordiske markedsavdeling jobbet med å ivareta merkevarekjennskapen i Norge, noe de har lykkes med. TUIs merkevarekjennskap ligger i dag høyere enn kjennskapen til Star Tour før navneendringen. Nå tar selskapet neste steg i sin kommunikasjonsstrategi og det er gode opplevelser, ekte relasjoner og følelser som står i sentrum. Fra januar 2019 tas det nordiske konseptet ut i hele Europa – Uansett hvem du er og hvor du vil reise, så har TUI en reise for deg.