Europeere reiser til Middelhavet i sommer

Gamle favoritter og nye stjerneskudd – Vi har samlet feriefavorittene til samtlige av TUIs 13 markeder for sommeren 2018.

TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 land

- Det er interessant å se europeernes reisemønster denne sommeren. Felles for alle er at etterspørselen til Tyrkia er tilbake. Dette gleder både oss og alle reiseglade nordmenn som elsker Tyrkia, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.

Spania og Hellas er Europeernes favoritter

Ikke uventet ligger bade Spania og Hellas på topp 2 i alle TUIs 13 markeder, med Kreta, Mallorca og Rhodos listet som de mest populære reisemålene. Briter, franskmenn og belgiere reiser litt lengre enn oss nordboere også om sommeren, og disse har Marokko, Tunisia og Mexico på sine topp 5 lister. Tyskland er det eneste av TUIs markeder som rangerer sitt eget hjemland på sommerens toppliste. Tyrkia gjør også et comeback i samtlige markeder, og hadde en vekst i Norge på 93 % i forrige uke.

TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 land
TUIs Ferieatlas Sommer 2018 - Topp 5 reisemål