Ridderrennet

Entra fornyer sponsoravtalen med Ridderrennet

Oslo, 19. oktober 2015 – Entra har inngått en samarbeidsavtale med foreningen Ridderrennet og Ridderuka for to nye år. Selskapet har vært arrangementets hovedsponsor siden 2000.

En ung alpinist under Ridderuka 2015

– Dette arrangementet betyr veldig mye for syns- og bevegelseshemmede i Norge. Samarbeidet med Ridderrennet er til stor glede og inspirasjon for oss i Entra og bidrar samtidig til bedre innsikt i tilrettelegging av bygg for funksjonshemmede, sier administrerende direktør i Entra Arve Regland.

Formålet med avtalen er kunnskapsdeling mellom næringsliv og funksjonshemmede, for å kunne tilpasse arbeidsplasser og forenkle hverdagen uavhengig fysiske forutsetninger.

Ridderrennet bygger sin visjon og verdier på å vise hva som er mulig – til tross for funksjonsnedsettelse. De skal bidra slik at den enkelte ser muligheter, utfordrer seg og sprenger grenser. Entra sine verdier, tett på, offensiv og ansvarlig, speiler disse.

– Ridderrennet gleder seg over å ha med Entra som hovedsponsor og ser frem mot to nye år sammen. Entras samfunnsengasjement inspirerer oss til å dele våre erfaringer for å sette nye standarder i bransjen. Når næringslivet engasjerer seg i menneskene, så engasjerer menneskene seg i næringslivet. Sammen kan vi skape løsninger for fremtiden, sier generalsekretær i Ridderrennet Elisabeth Kollerød.

Ridderrennet og Ridderuka har vært arrangert på Beitostølen siden 1964. Det er nå verdens største årlige vintersportsarrangement tilrettelagt for primært syns- og bevegelseshemmede. I 2016 arrangeres rennet for 53. gang, fra 3.- 10. april.

Entra er et av Norges ledende eiendomsselskap som utvikler, leier ut og forvalter 1,2 millioner kvadratmeter næringslokale, fordelt på 98 bygg. Eiendommene er hovedsakelig lokalisert i Oslo og omegn, Bergen, Stavanger og Trondheim.

For henvendelser, kontakt:
Elisabeth Kollerød, Generalsekretær i Ridderrennet
tlf.: 907 66 316 / e-post: elisabeth@ridderrennet.no

Tom Bratlie, HR- og kommunikasjonsdirektør i Entra
tlf.: 905 21 904 / e-post: tbr@entra.no

En ung alpinist under Ridderuka 2015
Fornøyde representanter fra Ridderrennet og Entra etter signering. Fra venstre Arve Regland (adm dir Entra ASA), Oskar Eikeseth (deltager), Glenn Fletcher (deltager), Elisabeth Kollerød (Generalsekretær Ridderrennet) og Cato Zahl Pedersen (Styreleder Ridderrennet)
Catos Zahl Pedersen, styreleder i Foreningen Ridderrennet og Arve Regland, administrerende direktør i Entra ASA  er fornøyde med den nye avtalen
Catos Zahl Pedersen, styreleder i Foreningen Ridderrennet og Arve Regland, administrerende direktør i Entra ASA er fornøyde med den nye avtalen

Om Ridderrennet

Ridderrennet
Idrettens Hus, Sognsveien 73,

Foreningen Ridderrennet (RR) sin virksomhet bygger på Erling Stordahl sine verdier og visjoner og hans livsfilosofi om at – ”det går alltid en vei fra mørke til lyset”. RR skal vise hva som er mulig – til tross for funksjonsnedsettelser. Virksomheten vår skal hjelpe den enkelte til å se muligheter, møte utfordringer og sprenge grenser.

Følg saker fra Ridderrennet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Ridderrennet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Ridderrennet