En god start på året for Olav Thon Eiendomsselskap - Kvartalsrapport Q1

Olav Thon Eiendomsselskap hadde en betydelig resultatvekst fra samme periode i fjor.

Hovedpunktene i kvartalsrapporten er som følger: 1

• Konsernets leieinntekter beløp seg til 556 millioner kroner (493). Ved kvartalsskiftet var årlig leieinntektsnivå 2.330 millioner kroner (2.020), og ledigheten var 3 % (2).
  • Resultat før skatter beløp seg til 636 millioner kroner (306).
  • Netto kontantstrøm fra driften var 268 millioner kroner (230).
  • Ved kvartalsskiftet var konsernets egenkapitalandel 37 % (39), og bokført egenkapital pr. aksje økte i kvartalet til 135 kroner (123).
  • Konsernets likviditetsreserve ved kvartalsskiftet var 3.924 millioner kroner (5.460).
  • Omsetningen i kjøpesenterporteføljen som eies av konsernet var 10,2 milliarder kroner (8,6).

1)Tallene i parentes er tall fra samme periode/tidspunkt i fjor.

Du kan lese hele rapporten her, eller laste ned dokumentet vedlagt i artikkelen.