Disse julegavene er mest populære i år
-Julehandelens mest søkte enkeltprodukt blant nordmenn på nettet, og det som sannsynligvis allerede nå kan kåres som ”Årets Julegave 2017”, er imidlertid Sony Playstation 4 Slim 500GB, etterfulgt av iPhone 7 32GB, forteller daglig leder av Prisjakt.no, Carolina Appelqvist.
-Vi har oppsummert og rangert de mest populære produktene, og de mest søkte produktkategoriene, fra det offisielle startskuddet gikk for årets julehandel 20 november – og frem til 17. desember. Disse to produktene var de suverent mest søkt og populære blant nordmenn, forteller Appelqvist.
På de neste plassene følger Samsung Galaxy S8, Nintendo Switch, samt ullundertøy fra Kari Traa.
Prisjakts topplister er basert på nesten 4 millioner pris- og produktsøk, gjennomført av nesten tre millioner unike brukere i denne perioden.
-Det er ganske sikkert at mange kommer til å få elektronikk og lydprodukter i julegave i år. Dessuten er Daniel Wellington en vinner blant klokkene, mens mange også søker å kjøpe parfyme fra Paco Rabanne. Blant kjøkkenmaskiner har Kenwood dyttet KitchenAid ned fra tronen, og vi ser også at PlayStation blir heftig utfordret av Nintendo denne julen. Også smartklokker og DAB-radioer er høyt oppe på listene i år, men begge produktkategoriene opplever en svakt nedadgående trend i form av færre søk i årtes julehandel, sammenlignet med andre populære kategorier, sier Appelqvist.
Søketjenesten noterer en økning på 21 prosent i antall prissøk denne julehandelen, sammenlignet ned samme periode i fjor.
-Dette indikerer at netthandelen har festet et ytterligere grep om nordmenns julehandelen. Dette betydelige oppsving i søkeaktiviteten i julehandelen viser også at nordmenn bruker stadig mer tid på å sjekke priser og produktinformasjon hos mange leverandører, før de går til innkjøp av julegaver. På de aller fleste produktene varierer prisene fra butikk til butikk, fra uke til uke, så det er gode penger å spare på smarte kjøp, sier Carolina Appelqvist.
Julehandelens mest søkte enkeltprodukter på Prisjakt.no:
1 |
Sony PlayStation 4 Slim 500GB |
2 |
iPhone 7 32 GB |
3 |
Samsung galaxy S8 |
4 |
Nintendo Switch |
5 |
Kari Traa Rose LS Shirt (Dame) |
6 |
Bose QuietComfort 35 II |
7 |
Fitbit Blaze |
8 |
Apple AirPods |
9 |
iPhone 8 64 GB |
10 |
JBL Extreme |
Julehandelens mest populære kategorier, med de mest populære produktene i hver kategori:
1 |
Produktkategori |
Produkt nr. 1 (mest søkt) |
Produkt nr. 2 (mest søkt) |
2 |
Mobilhøytalare |
JBL Extreme |
Sonos Play 1 |
3 |
Ullundertøy og superundertøy |
Kari Traa Rose LS Shirt (Dame) |
Kari Traa Rose Pants |
4 |
Smartwatches |
Fitbit Blaze |
Apple watch series 3 |
5 |
DAB Radio |
Sangean BTR-160 |
Jensen of Scandinavia Buddy DAB Lite |
6 |
Hodetelefoner |
Bose QuietComfort 35 II |
Apple AirPods |
7 |
LEGO |
LEGO Technic 42065 Fjernstyrt Beltekjøretøy |
LEGO Boost 17101 Kreativ verktøykasse |
8 |
Langrennski |
Fischer Twin Skin Pro |
Atomic Motion Skintec |
9 |
Kjøkkenmaskiner |
Kenwood Limited Premier Major KMM770 Mega Pack |
KitchenAid |
10 |
Brettspill |
Hasbro Monopoly: Gamer |
Ryktet Går |
11 |
Klokker |
Daniel Wellington Classic Petite Melrose |
Daniel Wellington Classic Sheffield |
12 |
Parfymer |
Paco Rabanne 1 Million |
Versace Bright Crystal |
13 |
Spillkonsol |
Sony PlayStation 4 Slim 500GB |
Nintendo Switch |
Bildetekst: Carolina Appelqvist, daglig leder for Prisjakt.no
For ytterligere innsikt i julehandelen på nett, eller flere kommentarer, kontakt gjerne Carolina Appelqvist på telefon 917 33 499
Bilder
Om Prisjakt.no
Om Prisjakt.no
Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, eid av Schibsted Media Group, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris. Tjenesten er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, der leverandører og butikker ikke kan betale for innhold og rangering.
Hver måned bruker over to millioner nordmenn bruker Prisjakt-tjenesten for å sammenligne priser og produkter. Tjenesten dekker per i dag mer enn 2.400 butikker, 491.000 produkter og over 4,1 millioner søkbare produktegenskaper.
Prisjakt.no ble lansert i Norge i 2010 og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.
Følg pressemeldinger fra Prisjakt.no
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Prisjakt.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Prisjakt.no
Stor pristest knuser taxfree-myten7.7.2023 06:30:00 CEST | Pressemelding
Norges største pristest av taxfree-varer stikker hull på myten om at «alt er billig bare det er taxfritt». Da Prisjakt i juni gransket taxfree-prisene på mer enn 2000 skjønnhetsprodukter og solbriller, var langt over halvparten av varene billigere å handle i norske nettbutikker. Men; de suverent største priskuppene var likevel «skattefrie».
Ny rapport: Nordmenns kjøpekraft øker mer enn hos svenskene3.5.2023 15:06:04 CEST | Pressemelding
Nordmenns kjøpekraft øker med hele seks prosent fra forrige kvartal, ifølge den ferske forbrukeranalysen Forbrukerkompasset. Også nordmenns shoppingbudsjett er på vei oppover.
Black Friday-opptelling: -Ikke den elleville kjøpefesten mange hadde håpet på26.11.2022 07:56:08 CET | Pressemelding
Black Friday ble ikke den elleville «kuppdagen» mange kjøpelystne hadde håpet på. -Snittrabatten på de beste tilbudene i nettbutikkene var lavere enn i fjor, og andelen tilbud, som fremstod bedre enn de reelt var, økte kraftig, forteller Norge-sjef Christoffer Reina hos Prisjakt.
Prisekspertens Black Friday-spådom: -Flere uvanlig gode tilbud, men fortsatt mange «lurepriser»24.11.2022 06:30:00 CET | Pressemelding
Dagen før årets største kjøpefest kommer prisekspert med hyggelig spådom og tydelig advarsel: -Black Friday byr på flere gode tilbud i år, men vi registrerer en høyere andel andel «lurepriser» enn tidligere.
Priv. til red: Forbrukerkompasset – ny, kvartalsvis fremtidsrapport om nordmenns kjøpekraft og kjøpsinteresser28.10.2022 10:30:00 CEST | Presseinvitasjon
Til redaksjonen: Handelsstanden er full av rapporter om hvordan de seneste månedene, kvartalet og året har gått rent salgsmessig. Fakta og prognoser om hva som planlegges av innkjøp er sjeldnere å oppdrive. Derfor lanserer pris- og produktsammenligningstjenesten Prisjakt i dag vår førte utgave av «Forbrukerkompasset», en kvartalsrapport med forbrukerinnsikt om kjøpspreferanser og kjøpekraft for de kommende tre månedene.