UiO - Det teologiske fakultet

Debatt om religiøse ledere på Arendalsuka

Hva slags religiøse ledere trenger vi, og hvilke forventninger bør vi stille til dem? Politikere, forskere, religiøse ledere og medieaktører diskuterer utdanning av religiøse ledere i Norge.

Stortinget vedtok i vinter at Det teologiske fakultet ved Universitetet i Oslo skal etablere et masterprogram for religiøse ledere fra ulike religioner og livssyn. Vi spør hvilke krav og forventninger vi kan stille til morgendagens religiøse ledere og hva vi ønsker å oppnå med et slikt utdanningstilbud.

Med i panelet har vi Likestillings- og diskrimineringsombud Hanne Bjurstrøm, Journalist Kadafi Zaman,  Stortingspolitikerne Masud Gharahkhani (AP) og Tina Shagufta Kornmo (V), imam Faruk Terzić, prost Kari Mangrud Alvsvåg og forskerne Safet Bektovic og Anne Hege Grung.

Tid: Tirsdag 14. august kl. 0900

Sted: MS Sunnhordaland, Arendal havn

Les mer om panelsamtalen på fakultetets nettsider.

Arrangementet på Facebook.

Om UiO - Det teologiske fakultet

UiO - Det teologiske fakultet
Blindernveien 9

228 50300http://www.tf.uio.no/

Det teologiske fakultet ved Universitetet i Oslo (TF) driver forskning og undervisning innenfor teologi, kristendom, interreligiøse studier og diakonivitenskap. Ambisjonen er å være ledende i Norden innenfor disse fagfeltene. Som det eneste teologiske fakultetet ved et norsk universitet står TF i en særstilling som aktør innen akademia, kirke- og samfunnsliv.

Følg saker fra UiO - Det teologiske fakultet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra UiO - Det teologiske fakultet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra UiO - Det teologiske fakultet