CONCRETE AND GOLD TIL NUMMER EN I 11 LAND

BESTE DEBUT I FOO FIGHTERS HISTORIE

“Their most epic statement yet—their best in years too… worthy of the ‘60s and ‘70s rock gods”—PEOPLE

"Grohl and the Foos rework rock history into an album that pays homage to, and uses their love for, the late greats to reinvigorate the band. It’s an album for rock fans and rock stars: The Foo Fighters rank among the best of both.”—AV CLUB

“Their most balanced record yet... adds big-studio texture without diluting the band's raw tumult… The highlight is 'The Sky Is a Neighborhood,' a hulking dream-metal anthem: 'Trouble to the right and left,’ Grohl sings, driving into the darkness with a Bic lighter raised to the heavens."—ROLLING STONE

“Easily the finest album of the Foo Fighters’ 20-plus year recording career, an artistic breakthrough that hopefully marks the start of an exciting new era in the band’s continued musical odyssey.”—POPMATTERS

Foo Fighters niende studioalbum Concrete and Gold gikk rett inn som nummer en på Billboards 200 med 130.000 eksemplarer solgt den første uken.

Dette er det andre albumet som har gått rett inn som nummer en på nevnte liste, men bandets største suksess utenfor sitt eget hjemland med hele 11 førsteplasser. Flere kommer også etter forløpende når salgstallene telles opp.

Siste låt ut fra albumet er den storslåtte «The Sky Is A Neighborhood»  og overraskelsessingelen «Run» som ble sluppet 01. juni. Begge låter med tilhørende videoer regissert Dave Grohl, og videoen til « Run» var sett over 2 millioner ganger i løpet av de 24 første timene.

Albumet støttes selvfølgelig av en massiv arena, stadium og festivalturne. USA-delen av turneen sparkes i gang den 7. oktober med bandets egen festival, Cal Jam 17, i San Bernadino, California. Der spiller også Queens Of The Stone Age, Cage The Elephant, Liam Gallagher, The Kills, Royal Blood, Japandroids, Wolf Alice, Bob Mould, The Struts, Bully, Circa Waves, Babes in Toyland, Adia Victoria, Fireball Ministry, The Obsessed, Pinky Pinky, Starcrawler, White Reaper… sammen med camping, berg og dalbaner, en vannpark, attraksjoner, et mobilt studio og så mye mer. For mer informasjon, se

Caljamfest.com.

Concrete and Gold er skrevet og fremført av Foo Fighters, produsert by Greg Kurstin og Foo Fighters, og mikset av Darrell Thorp. Foo Fighters er Dave Grohl, Taylor Hawkins, Nate Mendel, Chris Shiflett, Pat Smear and Rami Jaffee.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.