Compass Group har solgt for 1,6 milliarder

Compass Group i Norge har så langt i år solgt nye kontrakter, og fornyet med eksisterende kunder, til en samlet verdi på over 1,6 milliarder kroner. Verdien er regnet over kontraktsperiodene.

Kathinka Friis-Møller har ledet Compass Group i Norden siden høsten 2017. Foto: Britt K. Andersen.

- Dette er hyggelige tall. Vi ser at offshoremarkedet er i bedring, og kundene velger vårt merkenavn ESS fordi vi er en solid og fleksibel leverandør. Vi har over 40 års erfaring og ligger i tet når det kommer til innovasjon.  Kundene opplever gang på gang at vi leverer det vi lover, sier administrerende direktør Kathinka Friis-Møller.

Compass Group er en av Nordens største leverandører av kantine og Soft – FM- tjenester onshore, og forpleining Offshore. Friis-Møller har ledet selskapets nordiske forretningsenhet siden høsten 2017.

- Vi ser at skreddersømmen vi tilbyr, spesielt innenfor merkenavnene Eurest og Eurest Services fyller et behov i markedet. Vi vinner frem i anbudsprosessene fordi vi har gode konsepter i bunn, lytter til kunden og jobber med kontinuerlige forbedringer, sier Friis-Møller.

Merkenavnene Eurest, ESS, Medirest, Eurest Services og Eurest Konferanse og Selskap er kjent som leverandører til blant annet Aker BP, Entra og Helse Bergen.

Kathinka Friis-Møller, foto: Britt K. Andersen.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. Selskapet har en omsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 2000 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.

- Det er et godt tegn at kunden foretrekker oss etter en grundig anbudsprosess, hvor alle konkurrentenes tilbud kom på banen. Det tyder på at kunden opplever at vi leverer høy kvalitet, og setter pris på vårt fokus på kontinuerlig forbedring og HMS, sier Kathinka Friis-Møller, driftsdirektør i Norge. Compass Group er en av Nordens største leverandører av kantine og FM- tjenester, og er kjent for det restaurantlignende kantinekonseptet «Puur» samt skreddersøm av øvrige tjenester. - I Compass Group satser vi langsiktig og jobber hardt for å holde kundene fornøyde gjennom hele kontraktsperioden. Dette arbeidet har ført til at vi det siste året har beholdt 95 prosent av våre utløpte kontrakter, sier Friis-Møller. Statnett er et norsk statsforetak med ansvar for å utvikle, eie og drive det sentrale elektrisitetsnettet i Norge. De sørger for overføring av elektrisk kraft til hele landet, og for at det til enhver tid er balanse mellom forbruk og kraftproduksjon. Om Compass Group Compass Group