Compass Group har solgt for 1,6 milliarder

Compass Group i Norge har så langt i år solgt nye kontrakter, og fornyet med eksisterende kunder, til en samlet verdi på over 1,6 milliarder kroner. Verdien er regnet over kontraktsperiodene.

Kathinka Friis-Møller har ledet Compass Group i Norden siden høsten 2017. Foto: Britt K. Andersen.

- Dette er hyggelige tall. Vi ser at offshoremarkedet er i bedring, og kundene velger vårt merkenavn ESS fordi vi er en solid og fleksibel leverandør. Vi har over 40 års erfaring og ligger i tet når det kommer til innovasjon.  Kundene opplever gang på gang at vi leverer det vi lover, sier administrerende direktør Kathinka Friis-Møller.

Compass Group er en av Nordens største leverandører av kantine og Soft – FM- tjenester onshore, og forpleining Offshore. Friis-Møller har ledet selskapets nordiske forretningsenhet siden høsten 2017.

- Vi ser at skreddersømmen vi tilbyr, spesielt innenfor merkenavnene Eurest og Eurest Services fyller et behov i markedet. Vi vinner frem i anbudsprosessene fordi vi har gode konsepter i bunn, lytter til kunden og jobber med kontinuerlige forbedringer, sier Friis-Møller.

Merkenavnene Eurest, ESS, Medirest, Eurest Services og Eurest Konferanse og Selskap er kjent som leverandører til blant annet Aker BP, Entra og Helse Bergen.

Kathinka Friis-Møller, foto: Britt K. Andersen.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidstjenester, FM og andre supporttjenester. Selskapet har en omsetning på 17,8 milliarder pund. Konsernet har over 500 000 ansatte i mer enn 50 land og er børsnotert i London. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group har om lag 2000 ansatte i Norge, 1,7 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.