Carlsberg i verdenstoppen på liste over godt likte selskaper

Det anerkjente amerikanske næringslivsnettstedet Forbes publiserte nylig en liste over de 2000 selskapene i verden som er best likt. Carlsberg, som blant annet eier Ringnes, havnet helt oppe på sjetteplass.

Se listen

Rangeringen baserer seg på svar fra 15.000 respondenter fra mer enn 60 land. De 2.000 selskapene er bedømt ut fra egenskaper som pålitelighet, ærlighet, rykte som arbeidsgiver og hvordan selskapets produkter og service oppfattes.

- Det er veldig gledelig å være en del av et konsern som er godt likt. I Carlsberg lever vi av å servere gode øyeblikk. Da er det ekstra hyggelig å bli satt pris på, sier Ringnes’ administrerende direktør Anders Røed, og fortsetter: - Carlsberg har lange tradisjoner med å gi tilbake til samfunnet. Helt siden bryggerieventyret startet har selskapet støttet forskning. Dette er en tradisjon som fortsatt holdes i hevd av selskapet og dets hovedeier Carlsbergstiftelsen, sier han videre.

Det er den tyske elektronikkgiganten Siemens som topper listen foran franske Michelin Group, amerikanske Alphabet og japanske Nintendo. På plassen foran Carlsberg havnet den amerikanske underholdningsgiganten Walt Disney, mens selskaper som Apple (USA) og italienske Ferrari måtte ta til takke med plassene bak Carlsberg.

Les også: Null karbonutslipp innen 2030

Les også: Ringnes' bærekraftrapport 2017