Brukte kort for nesten 56 milliarder

(Oslo 15. september 2017) Tall fra Nets og BankAxept AS viser at det i august ble utført 166,9 millioner kortkjøp, en økning på 5,6 prosent i forhold til august 2016. Det ble handlet med betalingskort for 55,9 milliarder kroner, en vekst på 3,2 prosent sammenlignet med samme måned i fjor

— Spesielt andre halvdel av august bærer preg av mye kortbruk. Fra 16. august ble det i gjennomsnitt utført 300.000 flere kortkjøp per dag enn før 15. august, sier Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge.

I august ble BankAxept-kortene benyttet 141 millioner ganger, noe som er 4,8 millioner mer enn samme måned i fjor. Totalt ble det handlet varer og tjenester for 44,1 milliarder kroner med disse kortene, noe som er 823 millioner mer enn i august 2016.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:
Narve Hansen, Chief Innovation Officer i BankAxept AS, tlf. 409 10 091, e-post: nh@bankaxept.no