Sector AlarmSector Alarm

Best i bransjen for tiende gang - Doblet salg og rekordlav churn

Jubelen sto i taket på Sector Alarms kundesenter da det ble klart at Sector Alarms kunne strekke armene i været og juble over at de for tiende gang var bransjevinner i klassen "Sikkerhet" under årets Call Center Dager.

10 år med suksess

For nettopp ti år siden ble Kundesenteret flyttet fra Norge til Malaga på den spanske solkysten. I løpet av disse årene har Sector Alarm, i tillegg til de ti bransjeseierne,  to ganger blitt kåret til Norges beste kundesenter. Parallelt har salget mer enn doblet seg og kundeavgangen er rekordlav.

Bekymringsløst å være kunde

Etablering i Spania har vært en suksess. –Resultatene fra Kundeserviceprisen og vår egen kundevekst er en bekreftelse på hvor godt vi har lykkes med vår filosofi og vår satsing på Beste praksis. Målet er at kundene skal oppleve sitt kundeforhold hos Sector Alarm som bekymringsløst gjennom Norges beste kundeservice. Bedre bekreftelse enn å hente hjem bransjeseieren for tiende gang skal man lete lenge etter, sier Stian Veganger i Sector Alarm.

Sector Alarm har utviklet seg til et internasjonalt selskap som ønsker å jobbe med beste praksis på tvers av landegrensene. Det har vi blant annet gjort gjennom å etablere et felles kontor for kundesentrene for virksomhetene i Norge, Sverige, Finland og Spania.

Proaktivitet – Løser problemene før kunden rekker å bekymre seg

Leder av kundesenteret Jørn Anthonisen legger til: -Vi griper tak i hva som kan bli et problem, før kunden engang får tid til å bekymre seg! I tillegg gjennomfører vi også en såkalt velkomstsamtale med nye kunder. Dette er et godt eksempel på vår filosofi; Istedenfor å vente på telefonsamtaler, så er vi proaktive og ringer opp kunden. Mye av hva kunden vil ha er jo nettopp den tryggheten for at vi hele tiden er tilgjengelige, og at alarmfunksjonene er adekvate og operasjonelle. Hvis vi ser at noe ikke stemmer, for eksempel ved sjekk av alarmen, kontakter vi naturligvis kunden og booker inn en service, eller gir kunden en veiledning over telefonen for hva kunden selv kan gjøre. Denne kundeservicefilosofien er rett og slett en del av vårt DNA.

Bygger CV

Jobben ved kundesenteret er for veldig mange vært et springbrett til en videre karriere. Her får medarbeiderne utenlandserfaring, de lærer og erfarer spansk kultur, dagligliv, politiske forhold, væremåter, språk. I tillegg får de profesjonell opplæring og internasjonal erfaring i et tøft, men allikevel trygt miljø.

Riktige egenskaper og gode holdninger

Kundesenteret ledes av nordmannen Jørn Anthonisen. Han har etablert seg i Spania og har jobbet på Kundesenteret i snart ti år. –Når vi ansetter medarbeidere er vi mer opptatt av personlige egenskaper og holdninger enn formell bakgrunn. Denne filosofien fungerer veldig bra for oss. Har du gode holdninger og liker å jobbe etter tøffe mål er du kanskje en av dem vi ser etter. Jeg leder en utrolig fin gjeng som drar i riktig retning. Vi har det gøy, sier Jørn Anthonisen

Fakta om Sector Alarms kundesenter i Spania

• Betjener Sector Alarms virksomhet i Norge, Sverige, Finland og Spania 440 000 kunder
  • Internasjonal avdelingsledelse
  • 290 medarbeidere får internasjonal erfaring
  • Lærer og erfarer spansk kultur, dagligliv, politiske forhold, væremåter, språk, etc.
  • Medarbeiderne erfarer eget land fra utsiden på godt og vondt
  • Opplæring og erfaring med relativt tøffe krav
  • Personlig utvikling
  • Tilbud om spanskopplæring
  • Erfaring fra en suksessfull norsk gründerbedrift i kraftig vekst
  • Nordisk driftsmodell i spansk «drakt»

Hvorfor Spania?

Spania ble valgt basert på fire kriterier:

1. Attraktivt for de ansatte
  2. Praktisk – tilgjengelighet
  3. Infrastruktur
  4. Lønnsnivå

Kundesenteret er en av områdets største arbeidsgivere.

Sector Alarm er et norsk konsern i sterk vekst og hadde i 2017 en omsetning på litt over 2 milliarder. Selskapet ble etablert i 1995 og er i dag en av de ledende aktørene i Europa. Sector Alarm leverer trygghet til sine kunder gjennom alarmløsninger til boliger og bedrifter. Selskapet har mer enn 520.000 kunder og over 1.750 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Irland, Spania og Frankrike. I Norge har selskapet 175.000 kunder og 600 medarbeidere. Både medarbeidere og kunder er i fokus hos oss, noe våre klimaundersøkelser og de mange prisene vi har mottatt for beste kundeservice bekrefter.

Tror på fortsatt kraftig vekst24.8.2018 15:36Pressemelding

Fjoråret ble et godt år for alarmbransjen. Totalmarkedet vokste med over 7 prosent. Viggo Skeisvoll er Chief Operation Officer i Sector Alarm Group og har lang erfaring fra alarmbransjen. Han tror at veksten vil fortsette. -Det er fortsatt over 80 prosent av alle boliger i Norge som ikke har boligalarm, legger du til alle nye boliger som blir bygget og ikke minst hyttemarkedet tror vi på en fortsatt kraftig vekst i årene som kommer.