Avis Budget Norway

Avis viser deg veien til Norges beste strender i sommer

Skoleferien er i gang og fellesferien nærmer seg med stormskritt. Med en værmelding som viser at solen endelig vil titte frem flere steder i landet vil mange nordmenn ta turen til en av Norges mange badesteder. Avis Norge avslører derfor sine beste tips til strender å utforske, så du kan unngå overfylte strender i sommer.

Rapporten Avis Reisetrender 20191 avslørte nylig en økende popularitet i «staycation» blant europeere. Nærmere en fjerdedel av de spurte foretrekker å ta ferien i hjemlandet. Fjorårets rekordvarme vil sannsynligvis også bidra til at flere nordmenn velger å legge ferien sin til Norge i år. Sommeren 2019 er derfor det perfekte tidspunktet å kaste seg i bilen for å oppdage noen av Norges beste badesteder.

Avis Norge har satt sammen en liste over badesteder som kan inspirere din road trip i sommer, og samtidig hjelpe deg til å unngå de største turistfellene.

Norges topp 3 strender for privatliv

1. Unstad, Lofoten
  2. Hoddevik, Stad
  3. Hauklandsstranda, Lofoten

Norges topp 3 strender for å bade

1. Sørenga badeplass, Oslo
  2. Groos og storesand, Grimstad
  3. Bergen sjøbad, Bergen

Norges topp 3 strender for perfekte bildemuligheter

1. Erfjordsstranda, Senja
  2. Åkrasanden, Karmøy
  3. Sommarøy, Tromsø

Daglig leder i Avis Budget Norge, Donald Hayes sier: «Jeg er ikke overrasket over at det er stadig flere nordmenn som velger å bli hjemme i Norge i ferien. Det er så mye å oppdage og utforske i Norge, og vi håper å gi inspirasjon til planleggingen av utflukter i sommer».

Referanser:

1 Avis Travel Trends 2019 er en undersøkelse som ble gjennomført i april 2019 blant 5.000 voksne (18+) respondenter i Storbritannia, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland.

Cecilie Scharning
Pressekontakt Avis Norge
Tlf: +47 920 82 300
E-post: ces@zynk.no

Om Avis Budget Norway

Avis Budget Norway
Drengsrudbekken 12
1383 Asker

http://www.avis.no, www.budget.no
Om Avis bilutleie

AVis bilutleie driver en av verdens mest kjente merkemare for bilutleie med omtrent 5,500 lokasjoner i omtrent 170 land. AVis har en lang historie inenn innovasjon i bilutleiebransjen og er en av verdens ledende merkevarer på kundelojalitet. Avis er eid av Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), som driver og lisensierer merkevarer over hele verden. For mer informasjon, besøk www.avis.com

Følg pressemeldinger fra Avis Budget Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avis Budget Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avis Budget Norway