AVICII’S "SOS" (FEAT. ALOE BLACC)” OUT TODAY

“Tim's fingerprints are literally across the entirety of "SOS".

“SOS (Feat. Aloe Blacc)”, the first track to be released from the upcoming Avicii album TIM is out today.

Sleek and modern, the song is built on Aloe Blacc’s soaring voice and a dually spare and brightly layered pop production from Tim Bergling, Albin Nedler and Kristoffer Fogelmark

When Tim passed away in Oman on April 20, 2018, the music was 90 percent ready.

"Afterwards, finishing them was ... I just get paralyzed by talking about it, but everything was about completing Tim's vision," says Fogelmark. And so they began. Through the program Fruity Loops, Albin and Kristoffer were able to track and preserve Tim's exact keystrokes. “He had a completely different way of playing piano and keyboard,” says Nedler. “As a result his fingers would sometimes strike an unusual key, which added to his unique sound. Tim's fingerprints are literally across the entirety of "SOS"”.

In the personal notes recovered after his passing, Tim wrote that he wanted to work with Aloe Blacc, the vocalist on the giant hit song "Wake Me Up", so they invited him to record.

Said Blacc, "I feel like SOS was a song that was probably ahead of its time for when he wrote it.He wrote these lyrics obviously about some of his battles and I think it’s a really important topic to approach and to share, especially with his visibility and his access to ears and hearts. To give people the words to be able to say ’I need help".

LISTEN TO "SOS" HERE: https://Avicii.lnk.to/SOS

WATCH ‘AVICII: THE MAKING OF "SOS" HERE: http://avicii.lnk.to/BehindSOS

WATCH "SOS" MUSIC VIDEO HERE: https://Avicii.lnk.to/SOSVideo

Nyhetsbrev fra Universal Music24.5.2019 13:26:55 CESTPressemelding

God fredag. Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music. Ny singel fra Astrid S - The First One Ny EP fra Lil Halima: for the bright days 5 Seconds Of Summer er tilbake Ny single fra Snow Boyz Seeb feat Oliva O’Brien Yellow Lounge på Risør Kammermusikkfestival Soundtracket til nye kinofilmen om Elton John “Rocketman” er ute i dag! Mer om filmen her. Madonna følger opp sin mye omtalte Eurovision-opptreden med en musikkvideo til “Crave” med Swae Lee. Etter å ha blitt nominert til den prestisjetunge prisen “Denniz Pop awards”, slipper LOVA nye sangen I Can Do Better. Den 16 år gamle singer-songwriter Chris Burton fra Danmark slipper nye singelen Little Sister som er dedikert til 10 år gamle søsteren sin. JP Cooper og Astrid S gjør det sterkt med låten “Sing It With Me”. I dag slipper de en nydelig, akustisk versjon av “Sing It With Me”. Alex Vargas er ute med EPn EGOtrip som følger opp superEGO som ble sluppet tidligere i mai. Epn inneholder fire låter inkuldert den nye singelen “Girls On

5 Seconds Of Summer er tilbake24.5.2019 11:42:48 CESTPressemelding

Den australske kvartetten 5 Seconds Of Summer er tilbake med den fengende "Easier". Låten er produsert av Andrew Watt, Louis Bell og Charlie Puth. Videoen, som også er ute, er regissert av Grant Singer (The Weeknd, Lorde). Om låten sier vokalist Luke Hemmings; “’Easier’ is the most confident we have been in the first song to be released off one of our records. Visually and sonically it feels like we took what we uncovered about ourselves as a band on the last album and honed in on that sound and aura. I truly believe that ‘Easier’ is the beginning of the best era for 5SOS”. Videoen er spilt inn i Sør-Californias historiske Bronson Caves i Griffith Park og Angeles Abbey Memorial Park i Compton. “We wanted to bring back the purely cinematic rush of the epic videos I grew up watching in the ‘90’s. Inspired by this idea of rebirth and the four elements: earth, air, fire, and water, we aimed for something dramatic and explosive, like nothing you've seen from the band before” - sier regissør

Ny singel fra Astrid S - The First One24.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

Astrid S er i dag klar med sin nye singel, "The First One". Låten blir å finne på hennes kommende EP som kommer mot slutten av sommeren. Hør Astrid S – «The First One» HER! Låten er skrevet med de anerkjente låtskriverne Jason Gill, Justin Tranter og Amy Allen. Produsert av Jason Gill. "The First One" er en ærlig og emosjonell skildring av ens første kjærlighet og hvordan den kan påvirke deg i lang tid, ofte på bekostning av fremtidige forhold. Jeg gleder meg sånn til folk får høre den! sier Astrid. I dag opptrer Astrid på Greta Thunbergs globale Fridays for Future-arrangement i Stockholm. Astrid har nylig frontet Fendis nye F is for Fendi-kampanje, og avsluttet en omfattende USA-turné med Zara Larsson.

Ny EP fra Lil Halima: for the bright days24.5.2019 08:56:04 CESTPressemelding

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten. for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima: – Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten. Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U». Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark. Om de to konseptuelle EP´ene sier hun: – Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene v