Australias 20 vakreste steder!

Mange har fått øynene opp for Australia som ferieland, og akkurat som med vårt eget land er det først og fremst naturopplevelsene som gjør at stadig flere velger å sette kursen ”down under”. I 2016 reiste drøye 100 000 fra Skandinavia til Australia – en økning på fem prosent sammenlignet med året før, melder Australiareiser.

Whitehaven Beach i Whitsunday Islands.

– De fleste av oss kjenner til Bondi Beach, Uluru eller Ayers Rock og Sydney. Så er det nok stopp for de fleste, mener Martin Dahl Jespersen, salgsdirektør i Australiareiser.

– For eksempel har det kjente reisemagasinet Condé Nast kåret Australias 20 vakreste steder, og her er det nok kun et fåtall av stedende som er kjente for mange nordmenn. Mine favoritter på listen til Condé Nast er Kangaroo Island i sør, Flinders Ranges, Purnululu National Park, Kakadu National Park og Ningaloo Reef. Alle fantastisk vakre steder.

Foruten vakre naturopplevelser trekker også landet ”down under” med sin gode mat, vin og ikke minst kjente gjestfrihet mener Jespersen. - Det hjelper også at reisetiden – takket være gode flyruter og nye fly – blir både stadig rimeligere og mer komfortabel.

Conde Nast sin liste over Australias 20 vakreste steder:

1. Ayers Rock – Uluru, Red Centre
  19. Flinders Ranges, South Australia
  20. Piccaninnie Ponds, South Australia

Oslo 1. november 2017

For ytterligere informasjon/bilder kontakt:

martin@australiareiser.no eller mari@australiareiser.no eller

lena@flerveis.no tlf.: 92281518

Whitehaven Beach i Whitsunday Islands.
Black Spur Drive, Yarra Valley
Svøm med hvalhai på Ningaloo Reef i Western Australia
De 12 Apostler, Great Ocean Road, Australia. Foto: NILS KAHLE - 4FR PHOTOGRAPHY
Kenguruer i Healsville Sanctuary i Yarra Valley
The Bungle Bungles i Purnululu National Park
Ayers Rock
Ayers Rock
Great Barrier Reef
Hils på kenguruer på Kangaroo Island - Australias svar på Galapagos
Stenformasjoner på Kangaroo Island
Flinders Ranges, South Australia. Foto: SATC
The Pinnacles, Nambung National Park
Lord Howe Island
Vinsmaking i Yarra Valley

Australiareiser er et norskeid selskap med kontorer i Oslo, Stockholm og Aarhus. Selskapet er størst i Norden på reiser til Australia, New Zealand, Stillehavet og reiser jorden rundt. Australiareiser sine spesialister skreddersyr reiser for både individuelle og grupper. Selskapene Fijireiser og Grupperundreiser tilhører Australiareise-gruppen.

Hva med å dykke med hvithai i julen? Eller bo i luksustelt i bushen i vinterferien?6.12.2017 08:00Pressemelding

Australireiser, KinaReiser, Nordmannsreiser og Orkideekspressen inviterer til spennende reiseaften på Det Norske Teater!24.8.2017 08:00Pressemelding