Astrid S slipper musikkvideo

10.7.2017 13:22 | Universal Music Norge

Sceenshot

I dag slipper Astrid S musikkvideoen til sin nyeste singel «Such A Boy» med Herman Tømmeraas fra TV-serien Skam.

Musikkvideoen, som hadde premiere på velkjente The Fader i dag, ble spilt inn på en rekke forskjellige steder rundt i Stockholm. Videoen presenterer budskapet i teksten til «Such A Boy» gjennom Astrid S og Herman Tømmeraas sitt unike samspill. Videoen er live på YouTube klokken 15:00.

- Jeg har gledet meg veldig til å gi ut denne musikkvideoen. Det var utrolig gøy å kunne jobbe med de samme folkene som jeg gjorde på musikkvideoen til Hurts So Good igjen. Og jeg føler at vi fikk frem budskapet i teksten til sangen i denne musikkvideoen. Jeg og Herman hadde det veldig gøy på sett og jeg er veldig glad for at han ville være med på videoen, sier Astrid S.

- Astrid er en av de beste artistene vi har i Norge, spør du meg . Hun er også en god venninne. Siden vi ble venner, har vi tullet med at vi må jobbe sammen på et tidspunkt. Jeg er så glad for at vi kunne gjøre det i denne musikkvideoen! Vi hadde det fantastisk hele helgen gjennom innspillingen, og jeg håper jeg kan jobbe med Astrid igjen, forteller Herman Tømmeraas.

Musikkvideoen er regissert av Andreas Öhman og produsert av Naïve.

«Such A Boy» er co-skrevet av Astrid S og Cass Lowe, og har hatt stor suksess siden den ble sluppet på hennes siste EP «Party´s Over» den 30. juni. Låten ble listet på Spotify´s New Music Friday-spilleliste verden over med over elleve topp 5-plasseringer. I skrivende stund har låten strømmet over 1,8 millioner ganger. Låten ble også «Ukas låt» på NRK P3 forrige uke, samt listet på svenske P3.

Foto: akam1k3
Foto: Andreas Öhman
Foto: Stian Andersen

Julia Michaels slipper minialbum20.7.2017 13:04Pressemelding

I går annonserte det amerikanske stjerneskuddet at hun skal slippe et minialbum fredag 28. juli. Utgivelsen har fått navnet «Nervous System» og inneholder syv låter, blant dem megahiten «Issues» og den nye singelen «Uh Huh». Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i år. Ifølge Nielsen Music er det den bestselgende låta fra en ny artist i USA i år og har blitt streamet nærmere 360 millioner ganger på Spotify. Låta ble også en stor suksess i Norge der den nådde tredjeplass på VG-lista og ble liggende i topp ti i elleve uker. Før gjennombruddet som soloartist hadde Michaels tilbragt flere år som en av verdens fremste låtskrivere. Sammen med sin faste samarbeidspartner Justin Tranter har hun vært med på å skrive låter som «Sorry» for Justin Bieber, «Good For You» og «Hands To Myself» for Selena Gomez, «Close» for Nick Jonas og «Hurts So Good» for Astrid S.   Her er sporlista på «Nervous System»: Issues Uh Huh Worst In Me Mak

Ylva slipper musikkvideo til “Get With Me”18.7.2017 16:28Pressemelding

Tross sin unge alder, har Ylva rukket å sluppe en rekke låter. 17-åringen er i dag klar med musikkvideoen til «Get With Me», hvor hun viser at hun kan mer enn bare å synge. «Get With Me» skiller seg fra de tidligere singlene til sørlendingen. Der hun tidligere har imponert med sin mørke, særegne stemme, viser hun i denne låten en langt lysere og lettere tone. Låten ble raskt listet på NRK P3. I den rykende ferske musikkvideoen får vi se både dansemoves og en innlevelse som tilhører sjeldenheten. Se musikkvideoen HER. Videoen er regissert og klippet av Fahil Anweri, og Sofie Løken har koreografi.

Nytt album fra Lana Del Rey12.7.2017 21:54Pressemelding

Lana Del Rey slipper sitt nye album Lust For Life 21. juli. Albumet er ute for pre-order nå. Samtidig med pre-order slippes også to låter; “Summer Bummer” feat. Playboi Carti og A$AP Rocky og “Groupie Love” feat. A$AP Rocky. Lust For Life inneholder samarbeid med A$AP Rocky, Playboi Carti, Sean Ono Lennon, The Weeknd og Stevie Nicks. Albumet har Lana laget med sin mangeårige samarbeidspartner og produsent Rick Nowels.    Trackliste: 1.       Love 2.       Lust For Life (ft. The Weeknd) 3.       13 Beaches 4.       Cherry 5.       White Mustang 6.       Summer Bummer (ft. A$AP Rocky & Playboi Carti) 7.       Groupie Love (ft. A$AP Rocky) 8.       In My Feelings 9.       Coachella – Woodstock In My Mind 10.   God Bless America – And All the Beautiful Women In It 11.   When The World Was at War We Kept Dancing 12.   Beautiful People Beautiful Problems (ft. Stevie Nicks) 13.   Tomorrow Never Came (ft. Sean Ono Lennon) 14.   Heroin 15.   Change 16.   Get Free

Mari Samuelsen starter solokarrieren med «Nordic Noir»3.7.2017 15:36Pressemelding

Fiolinisten Mari Samuelsen slipper sitt første soloalbum 15. september og har fått med seg ledende komponister fra de siste årenes nordiske krimsuksesser på «Nordic Noir». Albumet inneholder blant annet nye komposisjoner av Frans Bak (Forbrytelsen), Uno Helmersson og Johan Söderqvist (Broen), så vel som originalskrevet musikk og arrangementer av Arvo Pärt og Ólafur Arnalds. Mari har vært involvert i skriveprosessen på alle bestillingsverk og jobbet tett med komponistenene. På denne måten har hun satt sitt personlige preg på musikken på albumet. I løpet av karrieren har Samuelsen oppnådd stor internasjonal annerkjennelse, spilt på en rekke av de mest prestisjetunge scenene i verden og samarbeidet med noen av de største navnene innen klassisk musikk. For to år siden toppet Mari og broren Håkon Samuelsen VG-lista med albumet «Pas De Deux», skrevet av den avdøde filmkomponisten James Horner. Det var første gang på 20 år at en klassisk utgivelse toppet den norske albumlista.

Sommerlig video fra Freddy Kalas3.7.2017 10:17Pressemelding

Han er kjent som "Sjefen for fest" og en av Norges utvilsomt største musikalse gledesspredere. Freddy Kalas har skrevet en sang om de menneskene som gir deg de beste vibbene og i dag slipper han musikkvideoen til låta.   Freddy Kalas har de siste årene tatt Norge med storm med sine folkelige tekster  og allsangvennlige melodier. Suksessen har resultert I over 150 millioner streams påSpotify, inkludert to av de 10 mest strømmede låtene i Norge I 2016.  I dag slipper han musikkvideoen til singelen "Vibber", som tar sommer og god  stemning på alvor.    SE MUSIKKVIDEOEN TIL "VIBBER" HER   - "Nå er endelig sommeren her og det er på tide å spre positive vibber ut til alle gladlakser og surpomper! Jeg sender deg en positiv vibrasjon som du må sende videre, slik at denne sommern blir best mulig for oss alle! Her er min sprø, og fantastiske musikkvideo laget av "Brusjan" håper den faller i smak! Ha en fortreffelig sommer alle sammen, mange gode vibbe

Astrid S slipper EP´en «Party´s Over»30.6.2017 11:54Pressemelding

EP´en består av totalt seks låter – inkludert singlene «Breathe», «Bloodstream» og «Party´s Over», samt «Sushi», «Does She Know» og den nye singelen «Such A Boy». Singelen «Such A Boy» er co-skrevet av Astrid og produsert av Cass Lowe – best kjent for sitt arbeid med ZAYN, Snakehips og Flume. Andre bidragsytere på EP´en er blant annet Julia Michaels, Fred Ball, Mag, Wolf Cousins og Humble & Blisseh. - Jeg har jobbet med denne EP´en i over et år, så jeg er veldig glad for å endelig kunne dele den med alle og få musikken ut. Jeg har et sterkt forhold til alle sangene, og det er en historie bak hver av dem. All tiden jeg har brukt i studio med de forskjellige produsentene har vært utrolig moro. Jeg er så stolt av arbeidet vi har lagt ned i låtene, forteller Astrid S.   «Party´s Over EP» 1. Breathe 2. Such A Boy 3. Sushi (interlude) 4. Bloodstream 5. Party’s Over 6. Does She Know Hør den HER.   Astrid S annonserte nylig sin største headliner-turné – «Party´s Over World Tour». I septemb