Asplan Viak satser på tverrfaglighet

Asplan Viak skal styrke firmaets ledende posisjon innen tverrfaglige prosjekter, og endrer derfor selskapets organisasjonsstruktur.
Administrerende direktør i Asplan Viak, Øyvind Mork. Foto: Jan Ung

”Samarbeid på tvers av fagdisipliner utgjør selve ryggraden i Asplan Viak og er vårt største konkurransefortrinn. Den nye organisasjonsmodellen vil gjøre at kundene møter tverrfagligheten vår gjennom en enda mer effektiv organisasjon», sier adm. dir. Øyvind Mork.

Før omorganiseringen var Asplan Viak organisert i de fem virksomhetsområdene Plan og Analyse, Arkitektur og Landskap, Bygg og Installasjoner, Samferdsel Infrastruktur samt Vann og Miljø. Disse slåes sammen til to divisjoner: Plan og Arkitektur og Bygg og Infrastruktur. Samtidig reduseres antall stabsenheter fra fire til tre.

«Markedet for våre tjenester er i rask endring og det er stor konkurranse mellom aktørene. Våre kunder ønsker høy grad av tverrfaglighet og optimal ressursbruk i prosjektene. Med den nye organiseringen vil dette sikre økt fokus på begge deler. Jeg ser frem til å lede et selskap som er organisert for fremtiden. Sammen skal vi forme samfunnet, se mennesket og imponere våre kunder”, sier Øyvind Mork.

Omorganiseringen trer i kraft 1. juni, og medfører ingen konsekvenser for bemanningssituasjonen i Asplan Viak.

Asplan Viaks ledergruppe per 1. juni 2016:

Øyvind Mork - Administrerende direktør

Lise Haaland Eriksen - Divisjonsdirektør Plan og Arkitektur

Roger Blekkan - Divisjonsdirektør Bygg og Infrastruktur

Margaret Ohldieck - Økonomidirektør

Vibeke Rørvik - Direktør HR, kommunikasjon og administrasjon

Randi Svånå - Direktør Virksomhetsutvikling

Administrerende direktør i Asplan Viak, Øyvind Mork. Foto: Jan Ung

Asplan Viak er et av Norges største rådgivende ingeniør- og arkitektfirmaer. Selskapet har i snart 60 år bistått med tverrfaglig rådgivning og analyser til offentlig og privat virksomhet. Vi har ca. 850 medarbeidere, fordelt på 31 kontorsteder. Asplan Viak er eiet av Stiftelsen Asplan.