Oslo Havn KF

Årets morsomste dag i Oslo havn

Flere tusen mennesker ventes til Oslos havnepromenade søndag 3. juni. Under Havnelangs kan de oppleve mer enn 50 aktiviteter som åpne båter, vannsportfestival, sjømatfestival, konserter og kunst.

Små og store kan glede seg over mange aktiviteter på Oslos havnepromenade søndag kl. 12- 16. Foto: Kathrin Pedersen.

I samarbeid med kunder og andre aktører inviterer Oslo Havn KF til en opplevelsesrik dag fra Filipstad til Middelalderparken, i tidsrommet kl. 12 - 16.

- Vi vil bidra til at Oslo er en attraktiv by, skape liv i Fjordbyen og vise frem mangfoldet i havna. Dette blir en festdag for folk i alle aldre. Her får folk innblikk i kundenes virksomhet, samtidig som de får ta del i mange aktiviteter, sier prosjektleder Siv Ellen Omland i Oslo Havn KF.

Blant de mange aktivitetene er gratis båtturer med guide, gratis skatehall, besøk i veteranbåter og i Eliasbåtene, padling og mulighet for å kjøre racerbåt, sæter i byen og bryggedans. Det blir blant mye annet premiere på den animerte 3D-filmen Oslo havn 1798, Captain Kid og piratshow. Langs hele løypa kan folk samle bokstaver til Havnerebusen, og bli med i trekningen av mange fine premier.

Kommunikasjonssjef Siv Ellen Omland mob: 951 05 489
Kommunikasjonsrådgiver Trude Thingelstad mob: 917 09 287

Bilder

Om Oslo Havn KF

Oslo Havn KF
Akershusstranda 19

02180http://www.ohv.oslo.no

Oslo havn er Norges største offentlige gods- og passasjerhavn. En vanlig uke kommer det mellom 50 og 70 skip med gods og passasjerer til havna.

Følg saker fra Oslo Havn KF

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Oslo Havn KF på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Oslo Havn KF