Akasiabarnehagene kan åpne igjen når som helst

-Vi har forstått det slik at fagforeningene nå ønsker å trekke plassfratredelsene slik at Akasias barnehager kan åpne igjen for å gi seksåringene en fin avslutning på barnehageåret. Vi setter pris på dette, og ber organisasjonene komme med en tilbakemelding på fra hvilket tidspunkt vi kan varsle foreldrene om at barna kan møte opp, sier Anne-Kari Bratten i Spekter.

I en pressemelding i dag, sier fagforeningene klart fra at de vil la Akasia-barna avslutte barnehagetiden.

-Vi har allerede tilbudt fagforeningene å imøtekomme dem på en rekke krav og gjenoppta forhandlingene for å få avsluttet streiken. Dette har de ikke svart på, men dersom de vil avslutte streiken på annet vis, er dette selvsagt gledelig, sier Bratten.