a-ha holder pressekonferanse i Berlin sammen med Jo Nesbø

a-ha inviterer til pressekonferanse på den norske ambassaden i Berlin tirsdag 12. september.

Anledning er utgivelsen av deres «MTV Unplugged - Summer Solstice» 6. oktober, som vil bli gitt ut som album, DVD og BLU-RAY. Alt dette kan forhåndsbestilles allerede nå.

Programmet er som følger:

11:00:              Dørene åpner

12:00-12:25:  Forhåndsvisning av smakebiter fra Summer Solstice

12:25-12:30:  Foto

12:30-13:00:  Samtale med Jo Nesbø om MTV Unplugged prosjektet

13:00-13.15:  Åpen runde med spørsmål

Adresse: Den Norske Ambassaden, Rauchstrasse 1, 10787 Berlin.

Hvis du ønsker å dra på pressekonferansen, send en mail til jarl.nymo@umusic.com så fort som mulig.

Torsdag 22. og fredag 23. juni fyltes Øygardshallen på øya Giske utenfor Ålesund med kjente toner i en helt ny drakt. a-ha gjorde, som del av den sagnomsuste konsertserien MTV Unplugged, to svært intime konserter i et helt nytt format, der publikum fikk muligheten til å oppleve et a-ha i akustisk tapning. For første gang.

De rundt 250 tilskuerne som fikk plass i Øygardshallen fikk i tillegg se duetter med blant andre Ingrid Helene Håvik fra Highasakite, Lissie og Ian McCollouch.

MTV Unplugged var et banebrytende konsept da det ble introdusert for tv-seerne i 1989, og har siden sendt historiske konserter med blant andre Nirvana, Eric Clapton, Jay-Z, Adele, Bob Dylan og The Cure. For a-ha, som slo igjennom i MTVs gullalder med videoer som "Take on Me" og "The Sun Always Shines on TV", var Unplugged-konsertene en ring som sluttes, og samtidig en mulighet til å oppleve bandets materiale med nye ører.

– Tiden farger ofte innspillinger, så disse konsertene ble en måte å gjenoppdage deler av låtkatalogen vår på, både for publikum og oss selv. En nedstrippet versjon av a-ha, der låtskrivningen forhåpentligvis trådte enda tydeligere frem. Det var svært gledelig å møte publikum på så nært hold, sier Magne Furuholmen.

Bandet ble akkompagnert av trommeslager Karl Oluf Wennerberg, bassist Even Ormestad, pianist Morten Qvenild, arrangør og multiinstrumentalist Lars Horntveth og en strykertrio bestående av Madeleine Ossum, Tove Margrethe Erikstad og Emilie Heldahl Lidsheim.

Blant instrumentene på scenen fantes cembalo, celeste, harpsichord, pumpeorgel og en rekke andre akustiske lydkilder. Bandet har forberedt seg i studioet Ocean Sound Recordings på øya, et lydstudio som de siste årene har satt Giske på det musikalske verdenskartet.

Filmens settliste er som følger:

1. This Is Our Home

2. Lifelines

3. I’ve Been Losing You – featuring Lissie

4. Analogue  (All I Want)

5. The Sun Always Shines on TV – featuring Ingrid Helene Håvik

6. A Break In The Clouds

7. Foot Of The Mountain

8. Stay On These Roads

9. This Alone Is Love

10. Over The Treetops

11. Forever Not Yours

12. Sox Of The Fox

13. Scoundrel Days – featuring Ian McCulloch

14. The Killing Moon – featuring IanMcCulloch

15. Summer Moved On – featuring Alison Moyet

16. Memorial Beach

17. Living A Boy’s Adventure Tale

18. Manhattan Skyline

19. The Living Daylights

20. Hunting High And Low

21. Take On Me

På nyåret 2018 vil a-ha følge opp med en akustisk turné i Europa, datoer er som følger:

23. januar                  Stuttgart, Schleyerhalle

24. januar                  Frankfurt, Festhalle

26. januar                  Hannover, TUI Arena

27. januar                  Leipzig, Leipzig Arena

29. januar                  Berlin, Mercedes-Benz Arena

30. januar                  Hamburg, Barclaycard Arena

2. februar                  Wien, Stadthalle

3. februar                  Munchen, Olympiahalle

5. februar                  Zurich, Hallenstadion

6. februar                  Køln, Lanxess Arena

9. februar                  Oslo, Oslo Spektrum

10. februar                Oslo, Oslo Spektrum

14. februar                London, O2 Arena

Sophie Elise slipper musikkvideo til "In My Head"22.1.2018 16:19Pressemelding

Etter fjorårets debut som låtskriver og låtsamarbeidet med svenske Joakim Lundell, slapp Sophie Elise første uka i januar sin nyeste singel, «In My Head». «In My Head» er resultatet av en skrivesession med fokus på det enkle. Låten er skrevet med det samme teamet som hun skrev «All Your Friends» med i 2017. Låten gikk rett til #3 på Spotify i Norge i august. «In My Head» nærmer seg allerede 1 million avspillinger på Spotify og har blitt listet hos NRK MP3. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "IN MY HEAD" HER Musikkvideoen har nesten blitt sett 16 000 ganger, siden release i går. «In My Head» er skrevet av Sophie Elise Isachsen, Elias Näslin og Nicklas Lif. Näslin, som representerer produksjons- og topline-teamene «The Family» og «The Priest and The Beast», har produsert låten. Teamene har jobbet med artister som IggyAzalea, J-Lo, 5th Harmony og Enrique Iglesias. Näslin har også jobbet med Soleima og Marcus & Martinus, for å nevne noen.

Mabel ute med ny singel19.1.2018 13:48Pressemelding

Mabel er i dag ute med den nye singelen «Fine Line». På låten har hun teamet opp med Not3s. Om den nye låten sier hun selv: “is a playful track that I wrote about that fun phase at the beginning of a relationship when you're trying to figure each other out. It's about getting lost in something without losing yourself completely and how that's exciting but also dangerous”. 2018 har startet bra for Mabel. Hun er en av tre nominerte til den prestisjetunge 2018 BRITs Critics’ Choice award sammen med Stefflon Don og Jorja Smith og jobber for tiden med debutalbumet. I mars legger hun ut på veien og varmer opp for Harry Styles. 21. mars kan hun oppleves live i Oslo Spektrum. Mabel begynte å spille piano da hun bare var fem år gammel. Med mamma Neneh Cherry og pappa Cameron McVey (Massive Attack) fikk hun oppleve turnelivet i en tidlig alder og bestemte seg for at musiker, det ville hun ikke bli. Men så ble interessen for musikken vekket og hun begynte å studere produksjon og musikkteori på un

Årets kaldeste låt fra Ezzari & Kald Flamme - "Isbjørn"19.1.2018 11:16Pressemelding

Etter å ha rundet av et solid 2017, på både musikk og TV fronten, er unggutten Ezzari i dag tilbake med årets første og kaldeste låt, "Isbjørn", med kompisen Kald Flamme. "Jeg hørte først om Kald Flamme da han droppa «Bala med» via YouTube-kanalen YLTV, som var en låt jeg likte ekstremt godt, og som jeg med en gang hørte var inspirert av franske artister jeg selv blir inspirert av. Jeg sendte han en Insta-DM og ga han creds. Vi holdt kontakt og avtalte å møtes og jobbe sammen i Neon Gorilla Studios (Anders Nilsen & André Jensen) i Oslo. I løpet av to dager hadde vi denne bangeren klar, og vi er super fornøyd med resultatet." - Ezzari HØR "EZZARI & KALD FLAMME - ISBJØRN" HER "Låta er fresh og melodisk, samtidig som det er en hard trap-låt. Det er en vibe jeg mener ingen i Norge i det hele tatt har nærmet seg, det er noe nytt i landet og jeg håper folk liker det! Jeg vil si de største inspirasjonene for låta er franske Djadja & Dinaz og danske Molo. Låta handler om at vi er «kalde som en

Def Leppard på streamingtjenester19.1.2018 08:00Pressemelding

I dag slapp Def Leppard hele sin katalog på streamingtjenester. Det legendariske rockebandet har gjennom årene hatt hitter som “Animal”, “Let’s Get Rocked” og "Pour Some Sugar On Me", for å nevne noen. Fra deres begynnelse med The Def Leppard E.P (1978) og frem til i dag har bandet solgt over 100 millioner album verden over, bare i USA solgte Pyromania and Hysteria 10 millioner. Her hjemme gikk de i 1987 #1 på VG-Lista med albumet Hysteria. Om slippet på streamingtjenestene sier vokalist Joe Elliott: “It is with a mixture of relief & euphoria that we now see our entire catalogue finally getting a digital release. Having embraced every other format with open arms, especially & more recently the re-emergence of vinyl, we’re now going to be available to everyone everywhere and honestly, it’s as exciting as the original releases were”. I desember vil bandet holde elleve konserter hvor de vil fremføre hele Hysteria samt andre hitter fra deres karriere. 1. desember Dublin, 3 Arena 2. desembe

Cashmere Cat med nytt stjernesamarbeid16.1.2018 18:08Pressemelding

Kl. 18 slapp Cashmere Cat, Major Lazer og Tory Lanez låta «Miss You». Det er første gang disse tre artistene slipper et spor sammen, men Cashmere Cat og Tory Lanez samarbeidet på låtene «Trust Nobody» og «Throw Myself A Party» i fjor. «Miss You» er co-skrevet av Ed Sheeran som tidligere har vært med å skrive Major Lazers monsterhit «Cold Water». I fjor slapp den norske produsenten sitt kritikerroste debutalbum «9», der han blant andre samarbeidet med The Weeknd, Selena Gomez , Ariana Grande, MØ og Tory Lanez. Han ble nylig nominert til tre Spellemann-priser i kategoriene årets album, årets produsent og årets popsolist. Han er for øyeblikket på turné med MØ i Nord-Amerika.

Noah Kahan debuterer med EP12.1.2018 16:05Pressemelding

Den unge singer-songwriteren Noah Kahan slapp i dag sin debut-EP «Hurt Somebody». Den inneholder blant annet singelen med samme navn, samt en ny versjon der Grammy-nominerte Julia Michaels bidrar med vokal. I tillegg inneholder EP-en de nye låtene «Catastrophize», «Passenger» og «Please». «Hurt Somebody» er produsert av Joel Little, som tidligere har produsert for blant andre Lorde og Khalid. Noah Kahan har vokst opp i den lille byen Strafford i Vermont, og begynte å skrive låter i ung alder inspirert av artister som Paul Simon, Ben Howard og The Lumineers. Han havnet etter hvert på radaren til låtskrivere som Dan Wilson (Adele), Scott Harris (Shawn Mendes) og produsent Joel Little. 21-åringen slapp sin debutsingel «Young Blood» i fjor, etterfulgt av flere enkeltlåter som totalt har fått over 40 millioner streams på Spotify.