a-ha holder pressekonferanse i Berlin sammen med Jo Nesbø

a-ha inviterer til pressekonferanse på den norske ambassaden i Berlin tirsdag 12. september.

Anledning er utgivelsen av deres «MTV Unplugged - Summer Solstice» 6. oktober, som vil bli gitt ut som album, DVD og BLU-RAY. Alt dette kan forhåndsbestilles allerede nå.

Programmet er som følger:

11:00:              Dørene åpner

12:00-12:25:  Forhåndsvisning av smakebiter fra Summer Solstice

12:25-12:30:  Foto

12:30-13:00:  Samtale med Jo Nesbø om MTV Unplugged prosjektet

13:00-13.15:  Åpen runde med spørsmål

Adresse: Den Norske Ambassaden, Rauchstrasse 1, 10787 Berlin.

Hvis du ønsker å dra på pressekonferansen, send en mail til jarl.nymo@umusic.com så fort som mulig.

Torsdag 22. og fredag 23. juni fyltes Øygardshallen på øya Giske utenfor Ålesund med kjente toner i en helt ny drakt. a-ha gjorde, som del av den sagnomsuste konsertserien MTV Unplugged, to svært intime konserter i et helt nytt format, der publikum fikk muligheten til å oppleve et a-ha i akustisk tapning. For første gang.

De rundt 250 tilskuerne som fikk plass i Øygardshallen fikk i tillegg se duetter med blant andre Ingrid Helene Håvik fra Highasakite, Lissie og Ian McCollouch.

MTV Unplugged var et banebrytende konsept da det ble introdusert for tv-seerne i 1989, og har siden sendt historiske konserter med blant andre Nirvana, Eric Clapton, Jay-Z, Adele, Bob Dylan og The Cure. For a-ha, som slo igjennom i MTVs gullalder med videoer som "Take on Me" og "The Sun Always Shines on TV", var Unplugged-konsertene en ring som sluttes, og samtidig en mulighet til å oppleve bandets materiale med nye ører.

– Tiden farger ofte innspillinger, så disse konsertene ble en måte å gjenoppdage deler av låtkatalogen vår på, både for publikum og oss selv. En nedstrippet versjon av a-ha, der låtskrivningen forhåpentligvis trådte enda tydeligere frem. Det var svært gledelig å møte publikum på så nært hold, sier Magne Furuholmen.

Bandet ble akkompagnert av trommeslager Karl Oluf Wennerberg, bassist Even Ormestad, pianist Morten Qvenild, arrangør og multiinstrumentalist Lars Horntveth og en strykertrio bestående av Madeleine Ossum, Tove Margrethe Erikstad og Emilie Heldahl Lidsheim.

Blant instrumentene på scenen fantes cembalo, celeste, harpsichord, pumpeorgel og en rekke andre akustiske lydkilder. Bandet har forberedt seg i studioet Ocean Sound Recordings på øya, et lydstudio som de siste årene har satt Giske på det musikalske verdenskartet.

Filmens settliste er som følger:

1. This Is Our Home

2. Lifelines

3. I’ve Been Losing You – featuring Lissie

4. Analogue  (All I Want)

5. The Sun Always Shines on TV – featuring Ingrid Helene Håvik

6. A Break In The Clouds

7. Foot Of The Mountain

8. Stay On These Roads

9. This Alone Is Love

10. Over The Treetops

11. Forever Not Yours

12. Sox Of The Fox

13. Scoundrel Days – featuring Ian McCulloch

14. The Killing Moon – featuring IanMcCulloch

15. Summer Moved On – featuring Alison Moyet

16. Memorial Beach

17. Living A Boy’s Adventure Tale

18. Manhattan Skyline

19. The Living Daylights

20. Hunting High And Low

21. Take On Me

På nyåret 2018 vil a-ha følge opp med en akustisk turné i Europa, datoer er som følger:

23. januar                  Stuttgart, Schleyerhalle

24. januar                  Frankfurt, Festhalle

26. januar                  Hannover, TUI Arena

27. januar                  Leipzig, Leipzig Arena

29. januar                  Berlin, Mercedes-Benz Arena

30. januar                  Hamburg, Barclaycard Arena

2. februar                  Wien, Stadthalle

3. februar                  Munchen, Olympiahalle

5. februar                  Zurich, Hallenstadion

6. februar                  Køln, Lanxess Arena

9. februar                  Oslo, Oslo Spektrum

10. februar                Oslo, Oslo Spektrum

14. februar                London, O2 Arena

The Killers til Telenor Arena18.9.2017 10:32Pressemelding

Det amerikanske rockebandet The Killers tar med seg sin Wonderful Wonderful Tour og kommer til Telenor Arena 23. februar 2018. Billetter er i salg på Tickemaster fra 22. september. The Killers slipper sitt femte studioalbum, deres første på fem år, førstkommende fredag. Albumet er produsert av Jacknife Lee og spilt inn i bandets eget Battle Born studio i Las Vegas, og i Jacknife's studio i Los Angeles. Wonderful Wonderful er bandets mest fremtidsrettede album, men i kjent The Killers stil som gjør dem til et av verdens største og elskede rockeband. Deres forrige album, Battle Born fra 2012, gikk til nummer to på den offisielle albumlisten her hjemme. Oppfølgeren, Day & Age fra 2008, toppet listen mens deres monster-hit “Humans” toppet singellisten. I februar kan du oppleve bandet og deres forrykende liveshow i Telenor Arena.

Ny single fra Ida Jenshus15.9.2017 11:40Pressemelding

I dag slipper Ida Jenshus den nye singelen ”Greatest Love”. Låten produsert av Jenshus selv, og skrevet i samarbeid med J.D. Souther (Eagles, Linda Ronstadt).   Singelen er hentet fra albumet ”Two Worlds”, som ventes i oktober. "Greatest Love” reflekterer lydbildet på det kommende albumet, som er mer nedstrippet enn før. Låten, tekstene og stemmen min er mer i sentrum enn tidligere. Jeg har aldri vært så spent før et låtslipp før. Det er både spennende og skremmende å dele noe så personlig og selvutleverende som denne sangen”, foreller Jenshus.   Etter albumslippet legger Jenshus ut på Norgesturné, og tar turen innom følgende steder:  23. september – Soknadal Musikkfestival 10. november – KulturYkirken, Holmestrand 11. november – Munkehaugen, Arendal 15. november – Drammen teater 17. november – Oslo Konserthus 18. november – Otta Kulturhus 19. november – Olavshallen, Trondheim 22. november – Elverum kulturhus 24. november – Brenneriet, Smøla 25. november – Gamle Kulturhuset, Molde

Niall Horan debuterer med soloalbum15.9.2017 11:28Pressemelding

Niall Horan er i dag klar med sin nye singel "Too Much To Ask". Låten blir å finne på hans første soloalbum Flicker som slippes 20. oktober. "Too Much To Ask" er den første låten Niall begynte å skrive på da han startet prosessen med debutalbumet for ett år siden. Låten er skrevet i samarbeid med Jamie Scott og produsert av Greg Kurstin, som også produserte "My Town". For tiden er han på Flicker Sessions 2017 Tour og spilte nylig i Stockholm for et utsolgt Annexet i Globen.  Horan har solgt over 70 millioner album med One Direction. Som soloartist slapp han låtene "This Town" og "Slow Hands" som har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.

Odd Nordstoga slipper nytt kapittel15.9.2017 11:28Pressemelding

I dag slipper Nordstoga singelen «Det fine som kan bli», første låt ut fra det kommende kapittelet «Mykje varme», som er ute den 22. september.  Odd Nordstoga annonserte tidligere i år at han vil slippe en rekke nye låter utover i 2017. Sangene kommer i kapitler, som til slutt vil samles i et album i februar 2018. Første kapittel «Mykje lyd» ble sluppet på forsommeren. Dette kapittelet ble innledet med singelen «Fri», som fremdeles spilles hyppig på radio. «Det fine som kan bli» er ein låt om ein familie i bil på veg til sommarferie, og alt ein slik tur kan få ein til å tenke på. Det handlar om juni månad og om alt det andre som lovar meir enn det kjem til å halde. Men du og du som det lovar godt.» - Odd Nordstoga «Det fine som kan bli», er skrevet av Nordstoga selv, og spilt inn i studioet Amper Tone i Oslo med Bård Ingebrigtsen bak miksepulten.     Odd Nordstoga fra Vinje i Telemark har tidligere gitt ut femten album; hvorav to med bandet Something Odd, tre duettplater og ett med gr

One-shot video fra Astrid S14.9.2017 17:24Pressemelding

Astrid S slapp musikkvideoen til ”Think Before I Talk” i dag. Astrid S sin nye singel, ”Think Before I Talk”, har allerede strømmet nærmere 10 millioner ganger på Spotify. Låten ligger an til å bli hennes sin største suksess til nå. Den har allerede toppet Spotify Norge, Apple Music og VG-lista, samt vært #10 på Spotify Danmark, #27 i Sverige og inne i Topp 160 globalt. Musikkvideoen følger Astrid S mens hun fremfører låten i en drømmeverden fylt med farger og lys. Regissør Andreas Öhman har også arbeidet med Astrid S tidligere – blant annet videoen til ”Such A Boy”, hvor hun spilte mot Skam-stjernen Hermann Tømmeraas. Denne gangen er musikkvideoen filmet i én tagning. Astrid S har lagt ut på verdensturné hvor hun skal gjøre 30 konserter i Nord-Amerika, Europa og New Zealand. En rekke konserter er allerede utsolgt. Sjekk www.astridsofficial.com for alle datoer.

R.E.M. feirer «Automatic For The People» med svær utgivelse14.9.2017 16:10Pressemelding

Rockelegendene gir ut flere nye utgaver av ikoniske «Automatic For The People» i forbindelse med albumets 25-årsjubileum. 10. november kommer en remastret utgave av albumet i flere forskjellige pakker, blant annet i en Deluxe Anniversary Edition der hele albumet har blitt mikset ved hjelp av banebrytende Dolby Atmos-teknologi som gir langt mer omfattende lytteropplevelse. 4-disc Deluxe Utgaven inneholder også en mengde med materiale som aldri tidligere har blitt utgitt. Bandet har valgt ut 20 demoer fra arbeidet med «Automatic For The People», deriblant låta «Mike’s Pop Song» som er ute på strømmetjenestene i dag. Den inneholder også live settet «Live at The 40 Watt Club», som bandet fremførte i hjembyen Athens i Georgia 19. november 1992. Se det vedlagte dokumentet for full oversikt over de forskjellige formatene, som kan forhåndsbestilles fra og med i dag.  «Automatic For The People» har blitt solgt i over 18 millioner eksemplarer på verdensbasis og toppet hitlistene i en rekke land,