a-ha gjør MTV Unplugged

a-ha trer inn i konsertserien MTV Unplugged med to opptredener på Giske.

Torsdag 22. og fredag 23. juni fylles mathallen på øyen Giske utenfor Ålesund med kjente toner i en helt ny drakt. a-ha gjør, som del av den sagnomsuste konsertserien MTV Unplugged, to svært intime konserter i et helt nytt format, der publikum får muligheten til å oppleve et a-ha i akustisk tapning. For første gang. En rekke gjester vil også ta del i konsertene, som filmes i sin helhet.

MTV Unplugged var et banebrytende konsept da det ble introdusert for tv-seerne i 1989, og har siden sendt historiske konserter med blant andre Nirvana, Eric Clapton, Jay-Z, Adele, Bob Dylan og The Cure. For a-ha, som slo igjennom i MTVs gullalder med videoer som "Take on Me" og "The Sun Always Shines on TV", er Unplugged-konsertene en ring som sluttes, og samtidig en mulighet til å oppleve bandets materiale med nye ører.

Tiden farger ofte innspillinger, så disse konsertene blir en måte å gjenoppdage deler av låtkatalogen vår på, både for publikum og oss selv. En nedstrippet versjon av a-ha, der låtskrivningen forhåpentligvis vil tre enda tydeligere frem. Vi gleder oss veldig til å møte publikum på så nært hold, sier Magne Furuholmen.

Konsertenes settliste er en nøye utvalgt blanding av velkjente hit-låter, spor som ikke så ofte tidligere har blitt fremført live og et par overraskelser i form av coverlåter. I tillegg skal to helt nye sanger fremføres for første gang. Den prominente gjestelisten består av Ingrid Håvik fra Highasakite, soulsangeren Alison Moyet, Echo & The Bunnymen-vokalist Ian McCulloch og den lovpriste singer/songwriter-en Lissie, som alle vil fremføre a-has musikk.

Bandet forsterkes dessuten av trommeslager Karl Oluf Wennerberg, bassist Even Ormestad, pianist Morten Qvenild, arrangør og multiinstrumentalist Lars Horntveth og en strykertrio bestående av Madeleine Ossum, Tove Margrethe Erikstad og Emilie Heldahl Lidsheim. Blant instrumentene på scenen vil man finne cembalo, celeste, harpsichord, pumpeorgel og en rekke andre akustiske lydkilder. Bandet har forberedt seg i studioet Ocean Sound Recordings på øya, et lydstudio som de siste årene har satt Giske på det musikalske verdenskartet.

I kjent MTV Unplugged-stil fremføres konsertene foran et lite publikum i intime omgivelser. Mathallen på Giske er for anledningen modifisert med en spesialdesignet produksjon og audiovisuelle justeringer slik at de 300 tilskuerne skal få oppleve a-ha på så nært hold som mulig – i en klassisk konsertopplevelse som vil bli til både film og album. Albumet gis ut på Universal den 13. oktober, 2017.

På nyåret 2018 vil a-ha følge opp med en akustisk turné i Europa, datoer er som følger:

23. januar                   Stuttgart, Schleyerhalle

24. januar                   Frankfurt, Festhalle

26. januar                   Hannover, TUI Arena

27. januar                   Leipzig, Leipzig Arena

29. januar                   Berlin, Mercedes-Benz Arena

30. januar                   Hamburg, Barclaycard Arena

2. februar                   Wien, Stadthalle

3. februar                   Munchen, Olympiahalle

5. februar                   Zurich, Hallenstadion

6. februar                   Køln, Lanxess Arena

9. februar                   Oslo, Oslo Spektrum

10. februar                 Oslo, Oslo Spektrum

14. februar                 London, O2 Arena

Hvem faen er Ka2?17.10.2018 13:42Pressemelding

Ka2, hele Norges tjommi. En kunstnersjel med et stort hjerte for venner, damer, natur og livets frukter. En venn, en elsker og en notorisk tre-klemmer. Han har jobbet bak kulissene i mange år og alltid vært tilstede, uten at du kanskje helt har lagt merke til ham. Inspirert av psykedelisk rock med deilige elektroniske klubb elementer. Setter denne sounden stemningen for tekstene om hans bohemske livsstil, der han verken har tro på monogami eller økonomi. Ka2 er nå endelig klar for å komme ut av skogen og inn i byen. Og sette festen på hodet. ‘mer og mer på tur’, som slippes 19.10.2018 handler om jaget etter sterkere farger og følelser, om å være på rømmen til et annet univers. Og hvordan klare å forevige de magiske øyeblikkene som man ellers kanskje ikke legger merke til. De som vet, de vet <3 Ka2 er signert til TimeOut Agency. Instagram: @hvemfaenerka2 Facebook: facebook.com/hvemfaenerka2

Nyhetsbrev fra Universal Music12.10.2018 13:45Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev fra Universal Music! Astrid S slipper "Emotion" Lil Halima slipper debut-EP Eric Clapton ute med julealbum Nytt album fra Elvis Costello & The Imposters https://www.ntbinfo.no/pressemelding/sings-for-the-king-fra-glen-campbell?publisherId=6987388&releaseId=17854923 Sings For The King fra Glen Campbell Lukas Graham er ute med den nye singelen "Not A Damn Thing Changed". Videoen er en hyllest til vennskap og spesielt Lukas sin venn William som valgte å ta sitt eget liv i en alder av 29 år. Se den her! Migos’ egne Quavo er ute med soloalbumet Quavo Huncho. Albumet inneholder samarbeid med blant andre Cardi B, Drake, Lil Baby, Travis Scott, Offset og Kid Cudi. Stjernelaget DJ Snake, Ozuna, Cardi B og Selena Gomez har sluppet musikkvideo til "Taki Taki", som i forrige uke toppet Spotifys Globale Topp 50-liste. Sheck Wes har sluppet debutalbumet Mudboy, som har fått strålende kritikker, og inkluderer hiten "Mo Bamba". Se video til låten her. Stjerneskuddet El

Sings For The King fra Glen Campbell12.10.2018 13:34Pressemelding

Glen Campbells album Sings For The King inneholder 18 nyoppdagede og restaurerte studioopptak fra 1965-1967 som kaster nytt lys på den innflytelsen Campbell hadde på USAs største rock and roll-stjerne, Elvis Presley. Før Glen Campbells gjennombrudd med "Gentle On My Mind", spilte han inn låter for den legendariske låtskriveren Ben Weisman, som skrev 57 sanger innspilt av Elvis Presley. Campbell hadde evnen til å synge i Elvis Presleys toneleie og tretten av disse sporene ble innspilt og utgitt av Presley. Sings For The King fremhever Campbell's utrolige musikalitet og inneholder blant annet “We Call On Him,” en aldri før utgitt duett med vokalene til Presley og Campbell smeltet sammen. Sings For The King slippes 16. november. Sings For The King trackliste: 1. We Call On Him (A Duet With Elvis Presley) * 2. Easy Come, Easy Go * 3. Any Old Time 4. Anyone Can Play 5. I Got Love 6. I’ll Never Know * 7. All I Needed Was The Rain * 8. How Can You Lose What You Never Had * 9. Spinout * 10. Ma

Astrid S slipper "Emotion"12.10.2018 13:32Pressemelding

Det er over et år siden hun sist slapp musikk, og etter en omfattende verdensturné i fjor høst, har Astrid S brukt all sin tid i studio for å skrive ny musikk. Fredag 12. oktober er hun klar med «Emotion». Om «Emotion» «Emotion» er skrevet av Astrid S, Ali Payami og Jakob Jerlström. Låten er produsert av Ali Payami og mixet av Serban Ghenea. Biografi Med en global fanskare som stadig vokser, har hele Norges Astrid S sanket inn nærmere 1 milliard streams, kun på Spotify. Om sin kommende pop-smash «Emotion» sier Astrid S at hun visste at den var spesiell. – Jeg snek demoen med meg fra studioet inn på hotellrommet, og jeg klarte ikke å la vær å spille den om igjen og om igjen. Astrids ferd mot pophimmelen handler både om flukt og skjebne. Hjemstedet Berkåk er Norges hjerte, som Astrid selv sier. Musikk var hennes første kjærlighet, etterfulgt av fotball. Etter å ha sluttet med fotballgymnas for å melde seg på Idol-audition som 16-åring, fikk hun sin første topp 10-hit med «Shattered». Sen

Nytt album fra Elvis Costello & The Imposters12.10.2018 12:50Pressemelding

Elvis Costello & The Imposters (Steve Nieve på keyboard, Davey Faragher på bass og Pete Thomas på trommer) er i dag ute med albumet Look Now. Albumet ble spilt inn i Hollywood, New York City og Vancouver og er det første albumet Costello gjør med The Imposters siden Momofuku fra 2008. Hans siste album fra 2013 Wise Up Ghost ble gjort i samarbeid med The Roots. Albumet er skrevet av Costello selv, men unntak av ‘Don’t Look Now’ og ‘Photographs Can Lie’ som ble skrevet sammen med Burt Bacharach, som også bidrar på albumet. Albumet er produsert av Costello og Sebastian Krys. Om produsentrollen sier Costello; “I had all of the orchestrations and vocal parts in my head or on the page before we played a note, so it was essential that I worked closely with Steve Nieve to maintain the light and space in the arrangements and allow him to shine”.

Eric Clapton ute med julealbum12.10.2018 12:15Pressemelding

Eric Clapton er i dag ute med albumet Happy Xmas. Dette er hans første studioalbum siden I Still Do fra 2016. Albumet inneholder klassiske julesanger, men også mindre kjente samt en helt ny låt, “For Love On Christmas Day”. Illustrasjonen på coveret er laget av Clapton selv. Albumet er produsert av Clapton og hans faste samarbeidspartner Simon Climie. Om albumet sier han; "I had in my head that these holiday songs could be done with a slight blues tinge, and I started to figure out how to play the blues lines in between the vocals. I got it down and one of the most identifiable songs on the album, the one that became the foundational style, is Have Yourself a Merry Little Christmas". Trackliste: 1. White Christmas 2. Away In A Manger (Once In Royal David’s City) 3. For Love On Christmas Day 4. Everyday Will Be Like A Holiday 5. Christmas Tears 6. Home For The Holidays 7. Jingle Bells (In Memory Of Avicii) 8. Christmas In My Hometown 9. It’s Christmas 10. Sentimental Moments 11. Lonesom