a-ha gjør MTV Unplugged

a-ha trer inn i konsertserien MTV Unplugged med to opptredener på Giske.

Torsdag 22. og fredag 23. juni fylles mathallen på øyen Giske utenfor Ålesund med kjente toner i en helt ny drakt. a-ha gjør, som del av den sagnomsuste konsertserien MTV Unplugged, to svært intime konserter i et helt nytt format, der publikum får muligheten til å oppleve et a-ha i akustisk tapning. For første gang. En rekke gjester vil også ta del i konsertene, som filmes i sin helhet.

MTV Unplugged var et banebrytende konsept da det ble introdusert for tv-seerne i 1989, og har siden sendt historiske konserter med blant andre Nirvana, Eric Clapton, Jay-Z, Adele, Bob Dylan og The Cure. For a-ha, som slo igjennom i MTVs gullalder med videoer som "Take on Me" og "The Sun Always Shines on TV", er Unplugged-konsertene en ring som sluttes, og samtidig en mulighet til å oppleve bandets materiale med nye ører.

Tiden farger ofte innspillinger, så disse konsertene blir en måte å gjenoppdage deler av låtkatalogen vår på, både for publikum og oss selv. En nedstrippet versjon av a-ha, der låtskrivningen forhåpentligvis vil tre enda tydeligere frem. Vi gleder oss veldig til å møte publikum på så nært hold, sier Magne Furuholmen.

Konsertenes settliste er en nøye utvalgt blanding av velkjente hit-låter, spor som ikke så ofte tidligere har blitt fremført live og et par overraskelser i form av coverlåter. I tillegg skal to helt nye sanger fremføres for første gang. Den prominente gjestelisten består av Ingrid Håvik fra Highasakite, soulsangeren Alison Moyet, Echo & The Bunnymen-vokalist Ian McCulloch og den lovpriste singer/songwriter-en Lissie, som alle vil fremføre a-has musikk.

Bandet forsterkes dessuten av trommeslager Karl Oluf Wennerberg, bassist Even Ormestad, pianist Morten Qvenild, arrangør og multiinstrumentalist Lars Horntveth og en strykertrio bestående av Madeleine Ossum, Tove Margrethe Erikstad og Emilie Heldahl Lidsheim. Blant instrumentene på scenen vil man finne cembalo, celeste, harpsichord, pumpeorgel og en rekke andre akustiske lydkilder. Bandet har forberedt seg i studioet Ocean Sound Recordings på øya, et lydstudio som de siste årene har satt Giske på det musikalske verdenskartet.

I kjent MTV Unplugged-stil fremføres konsertene foran et lite publikum i intime omgivelser. Mathallen på Giske er for anledningen modifisert med en spesialdesignet produksjon og audiovisuelle justeringer slik at de 300 tilskuerne skal få oppleve a-ha på så nært hold som mulig – i en klassisk konsertopplevelse som vil bli til både film og album. Albumet gis ut på Universal den 13. oktober, 2017.

På nyåret 2018 vil a-ha følge opp med en akustisk turné i Europa, datoer er som følger:

23. januar                   Stuttgart, Schleyerhalle

24. januar                   Frankfurt, Festhalle

26. januar                   Hannover, TUI Arena

27. januar                   Leipzig, Leipzig Arena

29. januar                   Berlin, Mercedes-Benz Arena

30. januar                   Hamburg, Barclaycard Arena

2. februar                   Wien, Stadthalle

3. februar                   Munchen, Olympiahalle

5. februar                   Zurich, Hallenstadion

6. februar                   Køln, Lanxess Arena

9. februar                   Oslo, Oslo Spektrum

10. februar                 Oslo, Oslo Spektrum

14. februar                 London, O2 Arena

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i