5 Seconds Of Summer med ny singel

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år.

Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året.

Om turné og nytt album sier bandet: “Finally…  It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

#RELEASEHONEYDAMNIT19.9.2018 14:08Pressemelding

I den første sesongen av TV-serien “Girls” i 2012, ble “Dancing On My Own” brukt på et avgjørende sted i fortellingen av serieskaper og Robyn-superfan Lena Dunham. Plasseringen skapte ny interesse for den da allerede to år gamle låten. I 2016 kontaktet Lena Robyn igjen og spurte om hun kunne tenke seg å skrive en sang spesifikt for seriens siste sesong, og siden hun allerede var i gang med å skrive ny musikk takket Robyn ja og sendte over noen ideer, og den første utgaven av “Honey” ble introdusert til verden. Over de neste to årene eksperimenterte Robyn med mykere lydbilder og ideer fra Joseph Mount, kjent fra Metronomy. Andre samarbeidspartnere som Klas Åhlund, Adam Bainbridge (a.k.a. Kindness), Mr. Tophat og Zhala ble invitert til studiosessions i Stockholm, London, Paris, New York og Ibiza. I februar 2018 ble Robyn spurt av en utålmodig fan på Twitter om hvem som bestemte hennes albumslippdato. Robyn svarte: Tidligere i sommer ble “Missing U”, den første smakebiten fra “Honey” slup

Mark Knopfler med nytt album19.9.2018 13:05Pressemelding

Mark Knopfler er 16. november klar med det nye albumet Down The Road Wherever. Dette er hans niende studioalbum og inneholder 14 klassiske Knopfler-låter. Første smakebit fra albumet er singelen "Good On You Son", som ble sluppet i dag. Om det nye albumet sier han selv; “Down The Road Wherever is a line from 'One Song At A Time.' I remember my pal Chet Atkins once saying that he picked his way out of poverty one song at a time, and it just stuck in my mind. You get to an age where you’ve written quite a few songs. But Down The Road Wherever seems to be appropriate for me just because it's what I've always done. I've always tried to make a record and also to keep my own geography happening in the songs.” Down The Road Wherever er produsert av Knopfler selv sammen med Guy Fletcher og ble spilt inn i British Grove Studios i London. Down The Road Wherever trackliste: 1. Trapper Man 2. Back On The Dance Floor 3. Nobody’s Child 4. Just A Boy Away From Home 5. When You Leave 6. Good On You So

Nyhetsbrev fra Universal Music14.9.2018 13:44Pressemelding

Endelig fredag og nytt nyhetsbrev fra oss! Under finner du ukens nyhetsbrev med de største slippene fra Universal Music: OnklP er tilbake med Føler Meg Bedre Ny låt fra Lemaitre Lil Halima ute med tredje singel fra debut-EP Kajander med personlig låt som vekker gamle følelser 6LACK er endelig ute med debutalbumet East Atlanta Love Letter. Albumet består av 13 låter og inneholder blant annet singlene «Switch» og «Nonchalant». Av artister som bidrar på albumet finner vi Future, J Cole og Khalid. I sommer gjestet han Oslo og spilte på Øyafestivalen. Kanye West er ute med låten «I Love It» som har med hip-hop kometen Lil Pump. Låten gikk raskt til nummer 1 på Spotify. Den artige musikkvideoen som slapp samtidig, regissert av Spike Jonze, gikk umiddelbart viralt og har fått over 70 millioner visninger på YouTube på bare noen dager. Kanye gikk nylig til Twitter og teaset et nytt album, Watch The Throne 2. Carrie Underwood er i dag klar med det nye albumet https://open.spotify.com/album/6LURW

Ny låt fra Lemaitre14.9.2018 13:21Pressemelding

Lemaitre er nå ute med låten «Big». I kveld slippes også en fersk musikkvideo som hører til, hvor duoen har fått med seg vennene Magnus Devold, Jonis Josef og Markus Neby. «Big» er allerede blitt listet på P3 og Spotifys New Music Friday-spilleliste. Låten «Rocket Girl» med australske Betty Who var temalåten for X Games Norge 2018. Duoen har sanket inn over 120 millioner streams på Spotify og gjort store turnéjobber som Coachella, Lollapalooza, Roskilde og flere. De er aktuelle på Austin City Limits festival i Texas i oktober før de starter Europaturné i Dublin. Lemaitre gjør en Norgesturné i november, og avslutter året med en USA-turné.

Kajander med personlig låt som vekker gamle følelser14.9.2018 10:29Pressemelding

Etter å ha spilt Norge rundt i sommer, er Kajander klar med sin nye singel “Hjem”, som leder opp til hans debut-EP. Låten er allerede listet på NRK P1 fra neste uke. I sommer har Lofotværingen Kajander spilt Norge rundt, og mellom slagene har han vært i studio både i Norge og Sverige for å gjøre ferdig debut-EP´en som er ventet i oktober. I dag slipper han “Hjem” - en låt som vekker gamle følelser for 26-åringen. HØR "HJEM" HER - «Det var utrolig fint å skrive “Hjem”, men samtidig litt rart. Jeg gikk inn i noen gamle følelser jeg ikke har rørt i på lenge. Jeg står nok ovenfor et krysspunkt der jeg føler meg klar for å utforske mer hva musikken for meg kan være. Gjennom det siste året, har jeg lært at uansett om jeg tenker over det eller ikke så reflekterer låtene og tekstene noe jeg har følt eller føler. Dette har ført til at skriveprosessen har vært lange, der jeg har utforsket de mange fasene jeg har vært i gjennom det siste året. Særlig etter bruddet med eks dama for en stund siden

Lil Halima - Jasmine14.9.2018 10:27Pressemelding

Bare fire måneder etter at hun debuterte med sin første singel, har 19 år gamle Lil Halima satt sine spor i inn- og utland. Nå slipper hun tredje singel fra sin debut-EP, og vi har kun sett begynnelsen på det som spås å bli en spennende karriere for multitalentet fra Bardu. Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen. Fredag 14. september slipper hun singelen «Jasmine» - tredje låt fra hennes debut-EP som er ventet 12. oktober. - I sangen «Jasmine» ville jeg få frem sjalusi på en litt annen måte. Ikke en offer-setting hvor man skal hate personene det gjelder men fortsatt være sjalu, bitter og sinna. Samtidig som at den er mye vibes og passer min stil, forteller hun. HØR "JASMINE" HER 19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fi