35.000 kunder har stemt: Dette er årets beste norske nettbutikker

35.000 nordmenn har stemt frem BliVakker.no som årets beste norske nettbutikk, i konkurranse med Fjellsport.no og fjorårsvinner Sportmann.no.

Carolina Appelqvist

Det er brukerne hos pris- og produktsammenligningstjenesten Prisjakt.no som mellom 1. Og 30. november har stemt på sine favoritter blant 2.437 norske nettbutikker. 35.000 nettshoppere avga sin stemme, og BliVakker.no vant avstemningen suverent. Kristiansand-bedriften ble også kåret til ”Årets beste kundeservice”, og gikk til topps i kategorien ”Skjønnhet”.

-Dette er nettkundenes usminkede dom. Det er ikke bare pris som vektlegges når norske forbrukere forteller om de er fornøyde eller ikke. Like viktig er rask levering, hyggelig kundebehandling, betalingsalternativer, produktutvalg og butikkens generelle pålitelighet, forteller daglig leder for Prisjakt.no, Carolina Appelqvist.

-Mange norske nettbutikker holder et høyt, internasjonalt nivå på sine tjenester og service, spesielt hvis vi ser på gjennomsnittscoren mange får i sine brukeromtaler. Dessuten er det verdt å merke seg at det som vanlig er en hyggelig geografisk spredning på de ulike kategorivinnerne. Tre vinnere har sitt opphav i Sandefjord, og resten i Kristiansand, Åmli, Fredrikstad, Bergen og Oslo, sier Carolina Appelqvist.

Årets norske nettbutikk – topp 5:

1. BliVakker.no (Kristiansand)
  2. Fjellsport.no (Sandefjord)
  3. Sportmann.no (Fredrikstad)
  4. Komplett.no (Sandefjord)
  5. Elkjøp.no (Oslo)

Årets nykommer: Nettverktøy.no (Bergen)

Årets beste kundeservice: BliVakker.no

Kategorivinnere:

Årets Megastore: Komplett.no

Sport, helse, fritid: Fjellsport.no

Spill og spillkonsoller: Platekompaniet.no (Oslo)

Sko, klær og tilbehør: Sportmann.no

Skjønnhet: BliVakker.no

Lyd, bilde og foto: Elkjøp

Leker, barn og baby: Jollyroom (Sandefjord)

Data og mobil: Komplett.no

Bil og garasje: BilXtra.no (Oslo)

Interiør: Multitrend.no (Åmli)

Bildetekst: Carolina Appelqvist, daglig leder for Prisjakt.no

For ytterligere informasjon om kåringen, eller utfyllende kommentarer, kontakt gjerne Carolina Appelqvist på telefon 917 33 499

Carolina Appelqvist

Om Prisjakt.no

Prisjakt.no

Om Prisjakt.no

Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, eid av Schibsted Media Group, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris.

Hver måned hjelper Prisjakt.no nær to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Tjenesten dekker per i dag mer enn 2.400 butikker, 435.000 produkter og over 4,1 millioner søkbare produktegenskaper. Prisjakt.no er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, der leverandører og butikker ikke kan betale for innhold og rangering.

Prisjakt.no ble lansert i Norge i 2006 og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.

Følg saker fra Prisjakt.no

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Prisjakt.no på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Prisjakt.no

Black Friday 2017: Norsk salgsrekord – igjen25.11.2017 09:23Pressemelding

De norske rekordene falt på årets største handelsdag i går. Betalingstjenesten Klarna rapporterer økning på 70 prosent i antall transaksjoner, mens Prisjakt.no opplevde ny døgnrekord i antall søk på produkter og priser – begge sammenlignet med Black Friday i fjor. De mest etterspurte produktene blant nordmenn i går var iPhone og PlayStation. Rabattnivået var høyere i år enn i fjor, mens færre produkter gikk opp i pris.