2 x Grammy-nominerte Leon Bridges slipper albumet «Good Thing» 4. mai!

Låtene ‘Bet Ain’t Worth The Hand’ og ‘Bad Bad News’ kan høres allerede nå.

Columbia Records og Sony Music er stolte av å kunne annonsere «Good Thing» - det etterlengtede andrealbumet til den Grammy-nominerte R&B artisten og låtskriveren Leon Bridges. Albumet slippes både fysisk og digitalt 4. mai, og kan allerede forhåndsbestilles her.

«Good Thing» følger opp Leon Bridges kritikerroste debutalbum «Coming Home» fra 2015 - som blant annet inkluderte den nydelige låten 'River' som fikk et ekstra oppsving etter å ha vært med i HBO-serien 'Big Little Lies'. Det kommende albumet er produsert av Ricky Reed og Niles City Sound, og tar Leons særegne signaturstil i en hakket mer moderne, R&B-preget retning.

«I loved my experience with ‘Coming Home’. ‘Good Thing’ however allows me to showcase more of my influences and artistry. I’m excited for the world to hear it and perform this diverse group of songs live”.

«Good Thing» har sitt utsprang i låten ‘Bad Bad News’, og spesielt tekstlinjen «they say that I was born to lose, but I made a good good thing, out of bad bad news». På et par år gikk Leon nemlig fra å ta oppvasken på ulike restauranter samtidig som han gjøre en rekke “open mic”-kvelder hjemme i Texas, til å bli en dobbelt Grammy-nominert artist med en opptreden for president Obama i det hvite hus på nakken. «Good Thing» viser en erfaren artist, som har fortsatt å gjøre små muligheter store. Hvis «Coming Home» var Leon Bridges i svart og hvitt, så er «Good Thing» Leon Bridges i technicolor.

Track list:

Bet Ain’t Worth The Hand

Bad Bad News

Shy

Beyond

Forgive You

Lions

If It Feels Good (Then It Must Be)

You Don’t Know

MRS.