To nye greske perler tilgjengelige med TUI

Nordmenn er "gale" etter etter gresk idyll denne sommeren. Nå lanserer TUI to nye greske drømmedestinasjoner: øyperlen Lefkas og vakre Parga på fastlandet.

Strand og blått hav med mennesker som bader
–Lefkas er en av Hellas mest uberørte øyer. Til tross for at øya er lett tilgjengelig med bilferje fra fastlandet, er det ennå ikke så mange turister som har oppdaget denne perlen, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen Foto: TUI

Det er en klar trend denne sommeren at Lille-Hellas er i vinden. Fortsatt er det sånn at de store øyene som Kreta og Rhodos er mest populære, men det er de pittoreske, greske øyene som øker mest i popularitet.

Vi ha et "eget" uberørt, gresk paradis

– Det er veldig mange som ønsker å finne seg sin eget lille, greske paradis i sommer. For å møte den store etterspørselen etter akkurat denne typen sommerferie, har vi nå lansert øyperlen Lefkas og vakre Parga fra Oslo, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Det greske navnet Lefkada betyr «den hvite øya». Navnet refererer til de hvite kalksteinsklippene på øyas sørvestkyst. På Lefkas kan du besøke Porto Katsiki - en av Hellas' fineste strender. For å komme dit må du gå i trapper nedover langs klippene. Belønningen venter nede på stranden med det klareste vannet du kan tenke deg.

–Lefkas er en av Hellas mest uberørte øyer. Til tross for at øya er lett tilgjengelig med bilferje fra fastlandet, er det ennå ikke så mange turister som har oppdaget denne perlen, sier Mørk-Løwengreen

Pastellfargede hus i vakre Parga

Parga ligger i den naturskjønne regionen Epirus på vestkysten av Hellas. Selv om beliggenheten er på det greske fastlandet, får du alikevel følelsen av å være på en gresk øy.

Pargas pastellfargede hus klatrer høyt over havet mot den venetianske festningen. Her venter late dager med strandliv, lange feriemiddager i solnedgang og spennende utflukter. Dersom det ekte øylivet frister, er Lefkas en av naboøyene.

– Du kommer til Lefkas og Parga ved å bestille en pakkereise med rutefly. Vi regner med at disse reisene kommer til å bli veldig populære. Kos, Zakynthos og Samos er allerede sommerfavoritter i år. Nå har vi også Lefkas og Parga å velge mellom, sier Mørk-Løwengreen.

Anne Mørk-Løwengreen er kommunikasjonssjef i Norge

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.