Nå starter meklingen mellom HK og Virke

Søndag 28. april klokken 10.00 starter Virke og Handel og Kontor (HK) mekling hos Riksmekleren.

Administrerende direktør i Virke, Bernt G. Apeland.

Handel og Kontor brøt forhandlingene om fornyelse av tariffavtalen i Landsoverenskomsten (LOK) med Virke torsdag 11. april.

Nå ser Virke frem til en konstruktiv mekling ledet av riksmekler Mats Ruland.

– Vi går inn i mekling med et ønske om å få til gode løsninger. Målet er enighet om et ansvarlig oppgjør og at vi unngår streik. Vi føler på et ansvar om å komme til enighet, både på vegne av våre medlemmer og for norske forbrukere. Det ansvaret tar vi på alvor, sier administrerende direktør i Virke, Bernt G. Apeland.

Meklingsfristen er mandag 29. april ved midnatt.

– Vi har brukt tiden godt fra forhandlingene ble brutt 11. april, slik at vi stiller godt forberedt til konstruktive forhandlinger innenfor rammen av frontfaget, sier Apeland.

I tillegg til mekling om fornyelse av Landsoverenskomsten med bransjeavtaler, skal også Kontoroverenskomsten og Lederoverenskomsten, samt Funksjonæravtalene og tilhørende avtaler til mekling.

Om oss

Virke er handels - og tjenestenæringenes hovedorganisasjon. Våre 25 000 medlemsvirksomheter er ledende på alt fra å vaske gulv til å arrangere konserter, pleie eldre og ta vare på de yngste, selge mat, malerkoster, madrasser, og alt det andre vi har behov for. Handels- og tjenestenæringene gir hverdagen innhold.

Følg pressemeldinger fra Virke

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Virke på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Virke