Dyrebeskyttelsen Norge

Gratis veterinærklinikk blir fast tilbud

Lisaklinikken Dyrebeskyttelsen Norge videreføres som et fast tilbud. Det har et enstemmig landsmøte vedtatt.

FAST TILBUD: Lisaklinikken Dyrebeskyttelsen Norge er landets første gratis veterinærklinikk for dyr med eiere som har utfordringer med sin betalingsevne. Et enstemmig landsmøte i Dyrebeskyttelsen Norge vedtok lørdag at klinikken nå er et fast tilbud. Martin Aasen Wright/Dyrebeskyttelsen Norge

– Jeg er utrolig stolt for den fantastiske jobben som gjøres på Lisaklinikken. Jeg er glad for at vi kan hjelpe dyr i en sårbar situasjon og spre kunnskap til dyreeiere om god dyrehelse, sier veterinær og klinikkleder Caroline Holtet.

Lisaklinikken Dyrebeskyttelsen Norge er landets første gratis veterinærklinikk for dyr med eiere som har utfordringer med sin betalingsevne, og åpnet juni i fjor. De første seks månedene hjalp klinikken med sine tre ansatte og rundt ti faste frivillige medarbeidere 879 familiedyr. I tillegg forebygger Lisaklinikken dyrevelferdsproblemer gjennom kastrering og ID-merking av katter. Alle umerkede dyr som kommer til Lisaklinikken blir ID-chippet etter samme avtale som lokalavdelingene har med DyreID, og eierskapet føres på eier.

Lisaklinikken ble først vedtatt som et prosjekt av landsmøtet i 2022, og er nå et permanent tilbud.

Om Dyrebeskyttelsen Norge

Dyrebeskyttelsen Norge er en landsdekkende dyrevernorganisasjon med 25 lokalavdelinger spredt fra nord til sør. Siden 1859 har vi arbeidet for at dyr skal bli behandlet med respekt og medfølelse. Dette gjør oss til en av verdens eldste dyrevernorganisasjoner.

Følg pressemeldinger fra Dyrebeskyttelsen Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Dyrebeskyttelsen Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Dyrebeskyttelsen Norge