OBOS-banken kutter renten på lån

OBOS-banken har besluttet å kutte renten på bankens boliglån med inntil 0,15 prosentpoeng.

Øistein Gamst Sandlie, administrerende direktør i OBOS-banken.
Øistein Gamst Sandlie, administrerende direktør i OBOS-banken. Hampus Lundgren

Beste rente vil etter dette være på 5,24 prosent for et grønt boliglån. Et rammelån 50% vil etter justeringen ha en rente på 5,41 prosent. Endringen trer i kraft fra og med 2. mai.

- Konkurransen om kundene spisser seg til, det er grunnen til å at vi nå kutter renten på flere av våre låneprodukter. Vi gjør ingenting med innskuddsrentene våre. Som kunde i OBOS-banken skal man være trygg på at du har konkurransedyktige betingelser, sier administrerende direktør i OBOS-banken Øistein Gamst Sandlie.

OBOS-banken har hatt en sterk kundetilvekst så langt i år, og kan vise til over 8000 nye nettbankkunder. Det mer er enn en dobling sammenlignet med samme periode i fjor.

- Bevegelsene i bankmarkedet er store for tiden. Vi tar imidlertid ikke den positive utviklingen for gitt, og vi er nødt til å være i forkant for å fortsatt fremstå som et godt alternativ. Derfor vurderer vi og justerer rentenivået vårt fortløpende, sier Sandlie.

OBOS BBL er en medlemsorganisasjon med over 500 000 medlemmer. Siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.