Auriant Mining AB (publ.) publicerar verksamhetsuppdatering för 3 månader 2024

Viktiga händelser:

• Under Q1 2024 uppgick malmbaserade guldproduktion till 86,3 kg (2 774 oz), jämfört med 139,0 kg (4 469 oz) under Q1 2023, en minskning med 38% eller 52,7 kg (1 695 oz);
  • På grund av säsongsvariationerna i verksamheten vid Staroverinskaya (Solcocon) förekom ingen alluvial guldproduktion under Q1;
  • Under Q1 2024 var den totala guldförsäljningen 133,2 kg (4 282 oz), jämfört med 147,9 kg (4 755 oz) under Q1 2023, en minskning med 14,7 kg (473 oz) eller med 10%;
  • 104,617 kt malm med snitthalt på 1,03 g/t bearbetades genom CIL-anläggningen;
  • CIL-anläggningen drev i 2 073 timmar med en bearbetningskapacitet på 50 ton (50) per arbetstimme och uppnådde en återvinningsgrad på 85% i enlighet med budgeten. Den budgeterade återvinningsgraden var lägre än vad som tidigare uppnåtts på grund av den ökade andelen av avfall från lakning i CIL-matningen;
  • 16,170 kt malm bröts under Q1 2024, jämfört med 21,290 kt under Q1 2023, en minskning med 5,130 kt eller 24%. Volymen för avrymningen uppgick till 622,400 km3 (173,300 km3 eller 39% mindre än under Q1 2023);
  • Snitthalten av bearbetade malm var 1,03 g/t under Q1 2024, jämfört med 1,54 g/t under Q1 2023, en minskning på 33%.

Sammantaget var produktion Q1 2024 i linje med Bolagets produktionsplan.

Total guldroduktion

Lager per den 31 mars
 Malm 000 tonnes 53,7839,8113,9735%
 Halt g/t 1,411,370,043%

För mer information, vänligen kontakta:

Danilo Lange, VD
Tel: +7 495 109 02 82
E-post: d.lange@auriant.com

Företagsnamn: Auriant Mining AB
Kortnamn: AUR
ISIN-kod: SE0001337213

Auriant Mining AB (AUR) är ett svenskt gruvbolag med inriktning på prospektering och guldproduktion i Ryssland, främst i republiken Tyva, Zabaikalye och republiken Khakassia. Bolaget har för närvarande fyra licenser, inklusive två gruvor i drift (Tardan och Alluvial vid Staroverinskaya), en prospekteringstillgång i ett tidigt skede och en prospekteringstillgång under utveckling.

Sedan den 19 juli 2010 handlas Auriants aktier på First North Premier vid NASDAQ Nordic Exchange under beteckningen AUR. Läs mer på www.auriant.com. G&W Fondkommission är Certified Adviser till Auriant, för mer information besök www.gwkapital.se.

Denna information är information som Auriant Mining AB är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk (MAR).Informationen lämnades för offentliggörande, genom förmedling av kontaktpersonerna, som anges ovan, klockan 13.35 den 24 april 2024.

Följ GlobeNewswire by notified

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire by notified

Alm. Brand A/S – Weekly report on share buybacks6.5.2024 09:30:00 CEST | Press release

Alm. Brand A/S share buy-back program Transactions during 29 April 2024 – 03 May 2024 On 5 December 2023, Alm. Brand A/S announced a share buy-back program of up to DKK 250 million, as described in company announcement no. 23/2023. On 8 February 2024, Alm. Brand A/S announced an increase of the existing share buy-back programme by DKK 100 million to DKK 350 million and extension of the period for the programme until and including 30 September 2024, as described in company announcement no. 09/2024. The program is carried out in accordance with the Regulation No 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (MAR) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052, also referred to as the Safe Harbour Regulations. The following transactions were made under the share buy-back program during week number 18: Number of shares boughtAverage purchase priceAmount (DKK)Accumulated, last announcement21,177,53812.50264,745,08229 April 2024280,00012.203,415,86030 April 2024315

Alm. Brand A/S - Ugentlig rapportering om aktietilbagekøb6.5.2024 09:30:00 CEST | pressemeddelelse

Aktietilbagekøbsprogram i Alm. Brand A/S Transaktioner 29. april 2024 – 03. maj 2024 Alm. Brand A/S offentliggjorde i selskabsmeddelelse nr. 23/2023 et aktietilbagekøbsprogram på op til 250 mio. kr. Aktietilbagekøbsprogrammet blev igangsat den 5. december 2023. D. 8. februar, offentliggjorde Alm. Brand A/S i selskabsmeddelelse nr. 09/2024, en forhøjelse af det eksisterende aktietilbagekøbsprogram med 100 mio. kr til 350 mio. kr og forlængede perioden for programmet indtil og inklusive d. 30. september 2024. Aktietilbagekøbsprogrammet sker i henhold til Europa-Parlamentets og Rådets Forordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 (MAR) og Kommissionens Delegerede Forordning (EU) 2016/1052, også kaldet “Safe Harbour”-reglerne. Under aktietilbagekøbsprogrammet er der i uge 18 gennemført følgende transaktioner: Antal aktierGennemsnit købskursTransaktionsværdi (kr.)Akkumuleret fra sidste meddelelse21.177.53812,50264.745.08229. april 2024280.00012,203.415.86030. april 2024315.23612,163.834.59401.

Ekstraordinære indfrielser (CK93) - Nykredit Realkredit A/S6.5.2024 09:20:00 CEST | pressemeddelelse

Til Nasdaq Copenhagen Ekstraordinære indfrielser (CK93) I medfør af kapitalmarkedsloven § 24 offentliggør Nykredit Realkredit A/S hermed oplysninger om ekstraordinære indfrielser (CK93) pr. den 3. maj 2024 i vedhæftede fil. Oplysningerne vil endvidere på sædvanlig måde blive formidlet via Nasdaq Copenhagen. Oplysningerne findes også i excel-format i Nykredits obligationsdatabase på https://www.nykredit.com/en-gb/investor-relations/financial-reporting/prepayments/. For yderligere informationer om dataformat og -indhold henvises til Nasdaqs hjemmeside. Spørgsmål kan rettes til head of investor relations Morten Bækmand Nielsen på tlf. 44 55 15 21. Med venlig hilsen Nykredit Realkredit A/S Vedhæftede filer Ekstraordinære indfrielser - Nykredit Realkredit A_S_06-05-2024eordindf

Ekstraordinære indfrielser (CK93) - Totalkredit A/S6.5.2024 09:20:00 CEST | pressemeddelelse

Til Nasdaq Copenhagen Ekstraordinære indfrielser (CK93) I medfør af kapitalmarkedsloven § 24 offentliggør Totalkredit A/S hermed oplysninger om ekstraordinære indfrielser (CK93) pr. den 3. maj 2024 i vedhæftede fil. Oplysningerne vil endvidere på sædvanlig måde blive formidlet via Nasdaq Copenhagen. Oplysningerne findes også i excel-format i Nykredits obligationsdatabase på https://www.nykredit.com/en-gb/investor-relations/financial-reporting/prepayments/. For yderligere informationer om dataformat og -indhold henvises til Nasdaqs hjemmeside. Spørgsmål kan rettes til head of investor relations Morten Bækmand Nielsen på tlf. 44 55 15 21. Med venlig hilsen Totalkredit A/S Vedhæftede filer eordindftkEkstraordinære indfrielser - Totalkredit A_S_06-05-2024