HydrogenPro

Dag J. Opedal ny styreleder i HydrgenPro ASA

Etter ordinær og ekstraordinær generalforsamling ble valgkomiteens innstilling til nytt styre i HydrogenPro ASA tatt til følge. Dag J. Opedal ble derfor valgt til styrets leder. Det nye styret består forøvrig primært av uavhengige kandidater uten bindinger til selskapet.

Dag J. Opedal er ny styreleder i HydrogenPro ASA

Dag J. Opedal har en lang karriere bak seg bl. a. i industrikonsernet Orkla ASA, sist som konsernsjef i perioden fra 2005 – 2010, samt i selskaper som Norgesgruppen, Ferd og Threschow-Fritszøe AS. Han har også en rekke styreverv på sin CV, herunder i Telenor, Jotun, Carlsberg, Sapa / Alcoa, REC and Bertel O. Steen. Han sitter i dag i ulike styrer og er bla nestleder i Elkem ASA og styreleder i O.Kavli og Knut Kavlis Allmennyttige Fond .

Øvrige styremedlemmer er Asta Stenshagen, Jarle Tautra, Geir Bredo Larsen, Marianne Mithassel Aamodt, Vivian Y Chen Espeseth, og Bjørn Hansen.

Dag J. Opedal sier i en kommentar: «Jeg er glad for tilliten fra HydrogenPros aksjonærer. Selskapet har et betydelig potensial både teknologisk og markedsmessig, med en dyktig ledelse og et nyvalgt styre som jeg ser frem til å samarbeide med. Selskapet er i posisjon til å utvikle en sentral rolle i det grønne skiftet og til å skape verdier for alle interessenter, både kunder, ansatte, aksjonærer og samfunnet forøvrig.»

Om HydrogenPro ASA:

HydrogenPro er et teknologiselskap som produserer høytrykks alkaliske elektrolysører for produksjon av grønt hydrogen. Alle er sertifisert etter standardene ISO 9001, ISO 45001 og ISO 14001. Selskapet ble grunnlagt i 2013 av gründere med bakgrunn fra elektrolyseindustrien, som ble etablert i Telemark av Norsk Hydro i 1927. Vi er et erfarent ingeniørteam av ledende industrieksperter, som trekker på enestående erfaring og ekspertise innen hydrogen og fornybarindustrien.

Følg pressemeldinger fra HydrogenPro

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra HydrogenPro på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra HydrogenPro