Tryg A/S – 1. kvartals rapport 2024

Trygs bestyrelse har i dag godkendt 1. kvartals rapport for 2024

Tryg rapporterede et insurance service result på 1.275 mio. DKK (1.474 mio. DKK) og en combined ratio på 86,6 (84,0) i 1. kvartal 2024 påvirket negativt af højere end normalt vejr- og storskader niveau for mere end 180 mio. DKK. Den underliggende erstatningsprocent for Tryg Koncernen blev forbedret med 0,5 procentpoint, hvorimod Privat havde en forværring i den underliggende erstatningsprocent på 0,5 procentpoint påvirket af en stigning i frekvensen for motor skader. Tryg rapporterede en vækst på 4,8% i lokal valuta drevet af prisjusteringer for at imødegå effekten fra skadesinflationen. Synergier fra RSA Skandinavien transaktionen udgjorde 43 mio. DKK og 754 mio. DKK akkumuleret. Investeringsresultatet udgjorde 117 mio. DKK. (167 mio. DKK) og var primært påvirket af positive afkast på aktier og realkreditobligationer. Resultatet før skat udgjorde 1.007 mio. DKK  (1.187 mio. DKK) og 776 mio. DKK efter skat. Udbyttet for kvartalet udgør 1,95 DKK (1,85 DKK) per aktie svarende til en stigning på mere end 5%. Solvensratioen udgjorde 191, som understøtter fremtidig afkast til aktionærerne.

Finansielle højdepunkter 1. kvartal 2024

• Insurance revenue vækst udgjorde 4,8% i lokal valuta
  • Insurance service result udgjorde 1.275 mio. DKK (1.474 mio. DKK)
  • Combined ratio udgjorde 86,6 (84,0)
  • Omkostningsprocenten udgjorde 13,5 (13,3)
  • Samlet investeringsafkast udgjorde 117 mio. DKK (167 mio. DKK)
  • Resultat før skat udgjorde 1.007 mio. DKK (1.187 mio. DKK)
  • Udbytte for kvartalet udgjorde 1,95 DKK per aktie og solvensratio var på 191

Kundemål og højdepunkter 1. kvartal 2024

• Kundetilfredshedsscore på 85 (86)

Koncernchef Johan Kirstein Brammer udtaler:
Regnskabet for 1. kvartal bærer præg af et højt niveau af vejr- og storskader samt en stigende skadesfrekvens for motorskader. Det har givet os mulighed for at tilbyde vores kunder hjælp og tryghed, når uheldet er ude.

I et udfordrende kvartal har diversiteten i vores forretning vist sit værd. Det stærke resultat fra Sverige bidrager til at udjævne udfordringerne i vores norske marked, hvor der fortsat pågår initiativer til at understøtte en forbedret lønsomhed. På trods af noget modvind, er det positivt, at koncernens forsikringstekniske resultat er forbedret med næsten 200 mio. DKK. sammenlignet med samme kvartal sidste år, når man ser bort fra det høje niveau af vejr- og storskader.

Telekonference

Tryg afholder telekonference i dag kl. 10:00 CET, hvor koncernchef Johan Kirstein Brammer, koncernfinansdirektør Allan Kragh Thaysen, koncerntekniskdirektør Mikael Kärsten og Head of Investor Relations Gianandrea Roberti vil præsentere resultatet, hvorefter der vil være mulighed for at stille spørgsmål.

Telekonferencen foregår på engelsk. En on-demand version er tilgængelig kort efter telekonferencen.

Telekonference detaljer:

Danske deltagere:                +45 78 76 84 90

UK deltagere:                       +44 (0) 203 769 6819

US deltagere:                       +1 646 787 0157

PIN: 560768

Kvartalsmaterialet vil kunne downloades på www.tryg.com/downloads-2024 kort efter offentliggørelsestidspunktet.

Kontaktinformationer:

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Lerøy Seafood Group ASA: Annual report for 202330.4.2024 06:30:00 CEST | Press release