CUPRA

CUPRA feirer tre år med elektrisk lidenskap i Norge

Forpliktelsen til innovasjon, sportslighet og design reflekteres i hver eneste CUPRA som ruller ut på norske veier. Nå er det tre år siden den spanske utfordreren ble lansert i Norge.

CUPRA Tavascan

Bilmerket fra Barcelona er dedikert til å tilby det norske publikummet sportslige kjøretøy som skiller seg ut i mengden. I Norge er dessuten etablert som et rent elbilmerke.

– Forpliktelsen til innovasjon, sportslighet og design reflekteres i hver eneste CUPRA som ruller ut på norske veier, sier Alexander Ulvestad Hjermind, kommunikasjonssjef for CUPRA Norge i Harald A. Møller AS.

Klare til å trå enda hardere på gasspedalen

CUPRA Norge lanserte først den ladbare hybriden Formentor i 2021. Senere samme år ble også den helelektriske og prisvinnende kompaktbilen Born tilgjengelig for norske kunder.

– Vi er utrolig stolte over hvordan CUPRA har blitt tatt imot i Norge. Responsen fra det norske markedet har vært positiv helt fra oppstarten. Med de kommende modellene er vi klare for å trå enda hardere på gasspedalen, sier Ulvestad Hjermind.

CUPRA har Nordens største bilimportør i ryggen

CUPRA fortsetter å vokse i høy hastighet. I 2023 utleverte CUPRA hele 230 739 biler på verdensbasis, en økning på 50 prosent fra året før. Med en sterk partner i den tradisjonsrike importøren Harald A. Møller AS, fortsetter CUPRA også å vokse og utvide tilstedeværelsen i det norske markedet.

– Det er definitivt en stor fordel for kundene våre at vi har Nordens største bilimportør i ryggen. Det gir kundene en uvurderlig trygghet når de handler hos oss. Vi kan også friste med et solid servicenettverk og et kunnskapsrikt kundesenter med lang fartstid. Med CUPRA får du en utfordrer med solid ryggdekning, sier Ulvestad Hjermind.

Spennende nyheter rundt svingen

I 2024 blir den etterlengtede elektriske SUV-en CUPRA Tavascantilgjengelig for salg til norske kunder. I tillegg blir den nylig lanserte CUPRA Born VZ, topputgaven av Born med enda mer hestekrefter og økt dreiemoment, også tilgjengelig for salg i år.

– Vi ser fram til å fortsette å tilby enestående kjøretøy som appellerer til både hjertet og forstanden. Med tre år under beltet og en rekke svært attraktive biler som skal lanseres innen kort tid, er det klart at CUPRA er kommet for å bli, sier Ulvestad Hjermind.

Om CUPRA

CUPRA er et ukonvensjonelt utfordrermerke som bringer sammen følelser, elektrifisering og ytelse for å inspirere verden fra Barcelona. Siden lanseringen i 2018, har CUPRA blitt et av Europas raskest voksende bilmerker og har et globalt nettverk av spesialiserte salgssteder.

CUPRA beviser at elektrifisering og sportslighet er en perfekt kombinasjon, og i 2023 nådde merket nye høyder med over 230 000 leverte biler. Hver kommende modellansering markerer en ny milepæl i å definere merkets karakter, med et utfordrende og originalt design.

CUPRA er FC Barcelonas offisielle bil- og mobilitetspartner, World Padel Tours premium sponsor og den offisielle sponsoren for E-sportklubben Finetwork KOI. CUPRA er også stolt over å delta i Formel E.

CUPRA er en del av Volkswagen-gruppen og importeres av Harald A. Møller AS.

Følg pressemeldinger fra CUPRA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra CUPRA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra CUPRA