AMJ Norge

EN VERDEN I KRISE OG VEIEN TIL FRED

I en årrekke har Ahmadiyya muslimsk trossamfunn (AMJ Norge) arrangert Fredskonferansen, som samler mennesker fra alle samfunnslag. Årets tema er «En verden i krise og veien til fred». Konferansen vil finne sted torsdag 18. april 2024 i Baitun Nasr moské, også kjent som Furuset moské, et landemerke på Furuset.

Oslo: Tidligere arrangementer har tiltrukket over 200 gjester fra ulike religiøse, sivile, akademiske, veldedige og samfunnsengasjerte organisasjoner, samt politikere og medlemmer av det diplomatiske korps.

Årets tema tar utgangspunkt i de mange utfordringene verden står overfor, som krig, konflikter, klimakrise og økt fattigdom. Fredsbygging krever samarbeid mellom ulike organisasjoner for å oppnå et felles mål - å skape fred og harmoni i samfunnet.

Formålet med konferansen er å oppfordre deltakerne til å aktivt arbeide for fred og forsoning mellom ulike folkeslag, med mål om å øke samholdet i samfunnet og skape et bedre og harmonisk samfunn. FN definerer fredsbygging som tiltak for å redusere risikoen for konflikt i et land ved å styrke nasjonale kapasiteter for konflikthåndtering og legge grunnlaget for bærekraftig fred og utvikling. Vårt trossamfunn ønsker å bidra til dette formålet gjennom denne konferansen.

Programmet for årets konferanse inkluderer innlegg fra prominente gjester, blant annet Oslos ordfører, generalsekretæren i Norsk Folkehjelp og mange flere, etterfulgt av bevertning og mulighet for omvisning i moskeen. Påmelding til arrangementet kan gjøres via denne lenken: www.fredskonferansen.no/pamelding

Ahmadiyya Muslimsk Trossamfunn Norge

Følg pressemeldinger fra AMJ Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra AMJ Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra AMJ Norge