TUI skal trekke seg ut av London-børsen

Aksjonærene i TUI Group har vedtatt at reisekonsernet trekker seg ut av London-børsen. Nå skal TUI kun børsnoteres i Frankfurt.

Mathias Kiep, CFO for TUI Group taler foran en forsamling.
– Vi er glade for at TUIs aksjeeiere har fulgt anbefalingen vår.  Handel med TUI-aksjen er i praksis allerede i stor grad flyttet til Tyskland. Det er åpenbare fordeler med en hovednotering i Frankfurt, sier Chief Financial Officer, Mathias Kiep, i TUI Group. Foto: TUI Group

Vedtaket ble gjort av en nær enstemmig (98,35 %) generalforsamling tirsdag 13. februar.

• TUI er i dag dobbelnotert i Frankfurt og London, men over 75 prosent av aksjehandlene skjer i Frankfurt.
  • TUI AG-aksjen skal noteres i Prime Standard på Frankfurt-børsen fra april. Noteringen på London-børsen avsluttes 24. juni.

– Vi er glade for at TUIs aksjeeiere har fulgt anbefalingen vår. Handel med TUI-aksjen er i praksis allerede i stor grad flyttet til Tyskland. Det er åpenbare fordeler med en hovednotering i Frankfurt. Det innebærer en forenkling av strukturene og at likviditeten sentraliseres. Det påvirker ikke kjerneaktivitetene våre i det britiske markedet eller strategien om å ha en bred akjsonærbase, sier Chief Financial Officer, Mathias Kiep, i TUI Group.

Les mer om avgjørelsen i denne pressemeldingen fra TUI Group (engelsk).

Tidligere samme dag ble resultatene for første kvartal i regnskapsåret presentert. TUI har hatt stor vekst og har økt omsetningen med 15 % til 4,3 milliarder euro første kvartal.

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden, og 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring, blant annet gjennom TUI Care Foundation og har en egen bærekraftsagenda med klare mål.

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge