Fiat Professional priser nye Doblò og E-Doblò

Når Fiat Professional i dag starter salget av en kraftig oppgradert Doblò, starter prisen på 284.900 kroner pluss moms for dieselversjonen og 406.900 kroner for E-Doblò.

Oppdatert design, mer kjøreglede og sikkerhet gjør Doblòog E-Doblò til et perfekt arbeidsverktøy for proffene.

For å imøtekomme et bredt spekter av kundebehov, kommer den nye generasjonen Fiat Professional Doblò med muligheten til å velge mellom diesel- og elektriske drivlinjer. Den elektriske versjonen setter en ny standard for miljøvennlighet og effektivitet i sin klasse. Med en rekkevidde på opptil 330 kilometer på én lading, takket være en helt nyutviklet drivlinje med et nytt 50 kWh batteri med LFP-teknologi. Helt ny er også både varmepumpen og en kraftig 100 kW/136 hk elektrisk motor. Det gir en toppfart på 130 km/t, og batteriet kan lades til 80 % kapasitet på under 30 minutter ved en 100 kW offentlig ladestasjon.

Dieselmotoren er på 1,5 liter og ytelser på 100 eller 130 hestekrefter, hvor den siste også kan leveres med åttetrinns automatgir.

- Med nye Fiat Professional Doblò priset og i salg, har vi nå oppgradert hele modellutvalget med mer moderne utstyr til glede for kundene. Velger de en Doblò, eller en E-Doblò vil de finne en arbeidsplass som passer deres behov og preferanser, sier Roy Erik Johnsen, direktør for nyttekjøretøy i Stellantis, hos importøren Bertel. O. Steen.

Plass og praktiske løsninger

Ulike jobber krever tilpassede verktøy og Doblò og E-Doblò kommer i to ulike lengder, L1 med en lastekapasitet på opptil 3,8 kubikkmeter, og L2 med opptil 4,4 kubikkmeter. Både med dieselmotor og elektrisk kan kunden trekke tilhenger på opptil 750 kilo.

Med totallengde på henholdsvis 4,40 og 4,75 meter, er dette biler som byr på tilstrekkelig plass, samtidig som de har en størrelse som gjør at de passer lett inn på de fleste arbeidsplasser.

Doblò og E-Doblò kommer med et rikt utvalg av standardutstyr, som inkluderer to skyvedører (i Pro versjonene), sidehengslet bakdør og ModulWork forseteløsning med 2-seters passasjerbenk med oppbevaringsrom og justerbart kontor skrivebord. Bakveggen er utstyrt med vindu og en lasteluke som gir lastelengde på opptil 3,44 meter.

Betydelig oppgradert sikkerhet og komfort
Bak rattet vil fører og passasjerer finne seg godt til rette i et førermiljø som nå er utstyrt med et helt nytt infotainmentsystem i Pro utgaven som kjører på Snapdragon Cockpit Platform fra Qualcomm Technologies. Dette sikrer forbedret grafikk, multimedia og datakraft, samt kompatibilitet med trådløs Apple CarPlay og Android Auto.

Sikkerheten prioriteres høyt i Doblò og E-Doblò, med introduksjon av Magic Mirror - Dynamic Surround Vision som gir økt sikt og sikkerhet ved manøvrering. Sammen med opptil 18 avanserte førerassistansesystemer, som filskifteassistanse, skiltgjenkjenning, automatisk nødbrems med radar og kamera, og avansert sidekollisjonsvarsling, forblir Doblò og E-Doblò i toppklassen når det gjelder å beskytte både passasjerer og andre trafikanter.

Salget av Fiat Professional Doblò og E-Doblò starter nå.