Skatteetaten inngår ny avtale med Entra i Bergen

(Bergen, 8. januar 2024) Skatteetaten har signert en ny leieavtale med Entra for kontorlokaler i Nonnesetergaten 4 i Bergen. Avtalen omfatter 8600 kvadratmeter og har en varighet på mer enn ti år med mulighet for forlengelse.

Skatteetaten har signert med Entra for mer enn ti nye år i Nonnesetergaten 4. Eiendommen skal nå oppgraderes for å møte fremtidens krav til et moderne kontorbygg.

Skatteetaten vil med den nye avtalen disponere areal i første til syvende etasje i kontorbygget som ligger rett ved jernbanestasjonen. De vil også ha mulighet til å utvide sine arealer med ytterligere en etasje etter en optimaliseringsperiode, slik at de får arealer som er tilpasset deres behov.

– Skatteetaten har vært kunde av Entra i Bergen i mer enn 15 år. Vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet med en ny avtale som sikrer minst ti nye år i en av byens mest sentrale eiendommer, rett ved Bergens største kollektivknutepunkt, sier Sturla Hjelmervik, leder for Entras virksomhet i Bergen.

Den nye leieavtalen trer i kraft fra første kvartal 2025. Innen da skal lokalene bygges om i tråd med Skatteetatens nye arbeidsplasskonsept.

Entra vil i løpet av 2024 også starte modernisering av øvrige arealer i den 14 etasjer høye eiendommen, utover det Skatteetaten leier. Entra vil blant annet utruste eiendommen med teknologi og sensorer som åpner helt nye digitale muligheter for brukere av bygget og gir en mer smidig arbeidshverdag. Det skal legges til rette for spennende virksomheter ut mot gateplan med blant annet kafé og spisested. Eiendommen vil også få et oppgradert inngangsparti.

Skatteetaten har hatt tilhold i Nonnesetergaten siden bygget ble oppført i 2008. Frem til deres kommende kontorer står klare, vil Skatteetaten midlertidig ha tilhold i Kaigaten 9, også dette et Entra-bygg. Her vil de disponere 7000 kvadratmeter i en overgangsfase på ett år. Flyttingen og arbeidene med å oppgradere Nonnesetergaten 4 tar til i løpet av første kvartal 2024.

– Måten vi arbeider og samhandler på har endret seg, og det er derfor naturlig at eiendommen nå oppgraderes for å møte kravene som stilles av fremtidens arbeidstakere. Etter moderniseringen vil Nonnesetergaten 4 være en av Bergens mest attraktive kontoreiendommer med en meget sentral beliggenhet og selvfølgelig en uslåelig utsikt over verdens vakreste by, avslutter Hjelmervik.

Kontakter

– Sturla Hjelmervik, leder for Entra i Bergen, telefon: 915 30 011, epost: shj@entra.no

– Kristian Røise Dahl, senior kommunikasjonsrådgiver i Entra, telefon: 958 41 992, epost: krda@entra.no

Bilder

Last ned bilde
Skatteetaten flytter ikke langt mens de venter på at deres lokaler i Nonnesetergaten 4 blir ferdigstilt. Frem til første kvartal 2025 vil Skatteetaten disponere 7000 kvm i Kaigaten 9 (bygget til høyre).
Last ned bilde

Om Entra

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter ca. 100 bygg, med et samlet areal på omlag 1,5 millioner kvadratmeter, i Oslo og omegn, Bergen og Trondheim. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.

Følg pressemeldinger fra Entra ASA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Entra ASA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Entra ASA